Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris økning etter signert kontrakt

Startet av Arvydas22, onsdag 13. april 2022, klokken 09:59

« forrige - neste »

Arvydas22

Hei lurer på hvor mange som har fått pris økning etter signert kontrakt?

Arvydas22

Kan noen som har fått levert bilen bekrefte eller avkrefte at de måtte betale mer en inngått avtale?

Zooom

Jeg har fått bekreftet fra forhandler at prisen jeg fikk ved bestilling ikke vil øke, selv om bilen blir dyrere.

VoltWay

Jeg har overtatt en kontrakt noen andre inngikk og har fremdeles prisene som den personen først bestilte til. Prisen er ikke endret selv om det er over et år siden den ble bestilt.

Electric cars in Norway

Arvydas22 :+1: Her må man vel egentlig ta utgangspunkt i hva kjøpsloven forteller om forsinket leveranse når det gjelder kjøpers rettigheter ift prisøkning. Hva står i din kontrakt om dette? Det pleier å være med et avsnitt om slikt.

RJK

Det finnes en egen tråd hvor dette diskuteres, der det viser seg at kontrakten åpner for en prisøkning, men hvor erfaring visstnok tilsier at VAG-gruppen likevel ikke bruker å endre andre priser enn det som kommer av avgiftsendringer fra Staten.

Uansett, forbrukerkjøpsloven åpner for at man kan gå fra kontrakt om en prisendring er betydelig, altså at den overstiger en viss prosent. Realiteten blir derfor at man bare kan endre prisen litt, før det fører til at kunden kan slippe unna ved å gå fra avtalen.

Det er derfor begrenset hvor mye man ser seg tjent med å endre pris, da det kan føre til lavere salgstall. Og det er i mange tilfelle værre enn å få redusert fortjeneste ved å holde den avtalte prisen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rusalka

Fikk ut bilen vår i dag!!😎 Prisen var den samme som ved kontraktsinngåelse oktober 2020.

Seigmann

Gratulerer!!! Ble bilen levert med software ME3?

Rusalka

#8
Nei.... De sa bilen måtte inn i høst for å få 3.1.  Tok vistnok opp mot 8 timer.  De sa at de som hadde fått 3.0 også måtte oppgradere, men de kunne gjøre det OTA. Slik jeg oppfattet det hadde de som hadde fått 3.0 egenlig ikke fått en ny SW men bare muligheten for OTA.

Seigmann

Ah. Takk for svar. Venter selv på bil som dukker opp ila 3-5 uker. Ferdig med chip for en uke siden.

Seigmann


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA