Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia e soul 39 KWH

Startet av IK, onsdag 19. januar 2022, klokken 09:15

« forrige - neste »

IK

Hei

Er det noen som eier E-soul i 39 kWH utgave?
Ser at på finn selges det 40-50 tusen billigere enn 64 kWh versjon.
Er det egentlig verdt det? Er det noe vits å velge 39 framfor 64?

1000kwh

Med rundt 40kwh har man mye mindre buffer i topp og bunn, særlig for langturer. Mye strøm går feks til oppvarming og kapasiteten reduseres i kulda. Alt gjør at man til slutt har veldig begrenset rekkevidde med 40kwh.

Jeg mener 60-70kwh er et minstemål for god komfort om vinteren.

hanche

Jeg ble faktisk overrasket over hvilken enorm forbedring det var å gå fra 30 til 64 kWh. Jeg skulle kanskje ikke bli overrasket, for matematikken taler for seg her – men økt fleksibilitet, sjeldnere ladestopp og lavere rekkeviddeangst setter sitt preg på opplevelsen.

Det er heller ikke dumt å ta litt høyde for at batteriet taper seg når bilen blir gammel.

Men om man bare driver småkjøring og har grei tilgang på lading, er sikkert 39 kWh nok i lange baner.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Moas

Jeg har gått ned fra 64 til 35,5 kWh det siste året. Det går greit på de fleste turer. Har ikke hatt behov for DC lading heller. Har hatt 30 kWh før også. Det ble akkurat for smått for oss. Kritisk sweetspot for oss er nok 150 km rekkevidde vinter og det går bra med over 35 kWh.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA