Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Flexilader

Startet av LMOR, onsdag 12. januar 2022, klokken 14:31

« forrige - neste »

LMOR

Har noen andre fått og brukt denne?
Den fulgte med i min bil, men jeg skulle visstnok får en tilbakekalling på den fordi den ikke fungerte i alle kontakter i Norge.
Har ikke fått testet om den funger hos meg enda.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

daktari

Fikk ikke, bare sånn enkel nødlader
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

telcontar

Samme her, bare fått enkel lader og får beskjed når flexilader kan hentes.

LMOR

Sitat fra: telcontar på onsdag 12. januar 2022, klokken 15:17
Samme her, bare fått enkel lader og får beskjed når flexilader kan hentes.
Men de har sagt at du får flexilader?
Jeg oppfattet det nesten motsatt, at jeg måtte bytte til den «gamle» typen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: telcontar på onsdag 12. januar 2022, klokken 15:17
Samme her, bare fått enkel lader og får beskjed når flexilader kan hentes.
Er det bekreftet fra BMW sentralt at alle får flexilader når det er godkjent ? Eller er dette noe hver enkelt forhandler avgjør ?

LMOR

Som jeg skrev over gikk ikke dette på om det var godkjent, siden jeg fikk den, men at de faktisk ikke fungerer godt nok. Sikkert noe med avvik i jord i IT tenker jeg.
Skal få testet den på hytta der en annen (ikke BMW) jeg hadde fikk problemer.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

telcontar

Sitat fra: LMOR på onsdag 12. januar 2022, klokken 15:32
Sitat fra: telcontar på onsdag 12. januar 2022, klokken 15:17
Samme her, bare fått enkel lader og får beskjed når flexilader kan hentes.
Men de har sagt at du får flexilader?
Jeg oppfattet det nesten motsatt, at jeg måtte bytte til den «gamle» typen.

Var det selger sa til meg ved utlevering at skulle få den flexiladeren senere pga forsinkelse

LMOR

#7
Testet den nå hjemme. Her har jeg ikke hatt problem med noen nødladere før. Står Norge på den, men den blinker rødt på intern feil. Noen har gjort en brøler her tror jeg..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: LMOR på onsdag 12. januar 2022, klokken 17:02
Testet den nå hjemme. Her har jeg ikke hatt problem med noen nødladere før. Står Norge på den, men den blinker rødt på intern feil. Noen har gjort en brøler her tror jeg..
Har du TN eller IT nett ? Det er merkelig om den skulle feile også på TN nett, for da virker den ikke hele Europa.

LMOR

#9
Sitat fra: Trond.m på onsdag 12. januar 2022, klokken 19:10
Sitat fra: LMOR på onsdag 12. januar 2022, klokken 17:02
Testet den nå hjemme. Her har jeg ikke hatt problem med noen nødladere før. Står Norge på den, men den blinker rødt på intern feil. Noen har gjort en brøler her tror jeg..
Har du TN eller IT nett ? Det er merkelig om den skulle feile også på TN nett, for da virker den ikke hele Europa.
Jeg har IT nett både hjemme og på hytta. Men siden det var den norske kabelvarianten skulle den være laget for IT (61 90 5 A13 8E0). Hjemme har jeg et bedre jordplan enn jeg har på hytta. I resten av Europa bruker de en annen kabel. (61 90 5 A13 8C7), bortsett fra Finland og Frankrike med 8A (61 90 5 A13 8C6)
Tipper den jeg har hadde virket med TN nett siden problemet visstnok er at den ikke virker alle steder.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Trodde bare det var Renault som klarer å levere et produkt som ikke virker på IT nett 🙁

LMOR

Sitat fra: Trond.m på torsdag 13. januar 2022, klokken 15:35
Trodde bare det var Renault som klarer å levere et produkt som ikke virker på IT nett 🙁
Tesla hadde vel også problemer med det i starten?
Og jeg kjøpte en ekstra kladd helt i starten på i3, som jeg tenkte å ha liggende på hytta. Husker ikke merket nå. Den fungerte ikke hvis ikke jord var lik og stabil ift fasene.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA