Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdatering til infotainment, men hva da?

Startet av Mastiff, onsdag 12. januar 2022, klokken 09:26

« forrige - neste »

Mastiff

Er det noen som vet hva den nye oppdateringen til infotainmentsystemet inneholder? Den er på vei ned i min bil nå, men vi kjører ikke så veldig mye, så det tar nok noen dager. Jeg håper jo på å få konfigurerbar høyre klokke (som i EQA), og kanskje norsk stemmestyring, men det er vel å håpe på for mye?
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

jevel

Hvilken versjon er det du er på i dag og hvilken versjon er på veg ned?

Jeg har ikke fått noe varsel her enda, så vet dessverre lite.

Mastiff

Det vet jeg faktisk ikke, jeg så ikke et noe sted. Bare datoen 11.01.22. Men jeg kan se i appen at infotaiment ikke ble oppdatert i forrige halvår, da kom det bare et nytt kart.
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

jevel

#3
Siste infotainmentoppdatering her var 19.07.21 ntg6/081, men det var bare en bitteliten ting. Siste skikkelige oppdatering var 24.06.21, da til ntg6/080.

Mener det har brukt å stå versjon på de jeg har lastet ned, men husker ikke 100 %

Mastiff

Jeg så at det kom en i august, men den er ikke på min app. Lurer på om det kan være den som kommer så lenge etter. Det ville jo vært rart. Eller så er den oppdateringen fra august gjort på verksted i forbindelse med en sørvis, da blir det vel ikke oppført som OTA. Tror det var omtrent da det ble gjort sørvis da bilen kom inn som innbyttebil på en forhandler i Bayern.
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

jevel

#5
Sjekk hvilken versjon du har nå så ser du fort om det er den som er på tur inn.

Hvor stor er nedlastingen?

Edit: Hadde ntg6_fup2/063 før den store oppdateringen kom.

Mastiff

Jeg har nå ntg6_fup2/063, ja. Oppdateringen er på 774 megebyte. Da er det altså det du fikk i høst?  :o Vet du hva som var hovedforskjellene?
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Mastiff

Takk! Ikke mye å rope hurra for, altså. Kanskje jeg også må sette opp igjen radiokanalene...
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA