Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Repeat message: Rekordmange kjøpte elbil i (sett inn fylke) i fjor.

Startet av RJK, tirsdag 11. januar 2022, klokken 19:22

« forrige - neste »

RJK

Ser det meldes masse av disse, kommer sikkert 1 per fylke. Synes det fører til i overkant mye "støy" når mer eller mindre identiske artikler spyttes ut slik som dette.

Hadde man skrevet en felles artikkel, og heller linket til "se detaljer for ditt fylke", og så link til disse sidene, så hadde det vært langt mere ryddig.

Med det samme, jeg ser ofte at det legges ut link til ny artikkel fra elbil.no minst 2 ganger. Igjen, det holder med en gang.

Ja, nå vil sikkert noen reagere på at man lar seg irritere over slikt. Men jeg synes det sender ut en melding/forståelse for at det ikke er så nøye om samme artikkel kommer opp flere ganger.

Slikt smitter over, og allerede så virker det som endel synes det er helt ok å legge ut samme artikkel/spørsmål som ny tråd men på forskjellige underfora.

Samme med nye som starter helt ny tråd på tema man lett burde finne om man gadd å sjekke forumet sider for den bilen/modellen man har. Hadde man orket å sjekke, så kunne man altså spart seg for en helt ny tråd.

Og om man påpeker dette, og også legger inn lenke til tråd der emnet er besvart, så synes tydeligvis mange at dette er unødvendig støy, og fortsetter diskusjonen på den nye tråden, fremfor å fortsette på opprinnelig tråd.

Mulig mange vil synes jeg lager unødvendig støy nå, og oppfører meg som en surpomp, men jeg tror faktisk på at hele forum blir ryddigere og lettere å navigere i, om man prøver å begrense forekomsten på antall artikler på samme tema, for samme bilen.

Her kunne moderatorene vært litt mer aktive, og stengt slike tråder, men med beskjed om å fortsette på allerede eksisterende tråd, og gjerne kopiert over innlegg som har rukket å komme inn, og som tilfører noe til diskusjonen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA