Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konstruksjon av sub og montering av DSP

Startet av Felgen, mandag 10. januar 2022, klokken 06:35

« forrige - neste »

Felgen

Har fått Bergen Bilstereo til å lage og montere inn subwoofer og DSP i min Enyaq.
Tenkte kanskje enkelte her kunne vært interessert i å følge med på prosjektet: https://www.facebook.com/691101287750156/posts/1867738563419750/?sfnsn=mo

Bergen Bilstereo skal ta siste justeringen på DSP sammen med meg slik at jeg forhåpentligvis får det akkurat slik jeg vil det. Publiserer resultatet her når det er ferdig og jeg forhåpentligvis er fornøyd.

Bigdrago

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Felgen

Ville ikke skru fra hverandre bilen min selv, og hadde ingen firma her i Bergen som kunne montere den.
Firmaet ga meg fornøydgaranti, og dersom jeg ikke blir fornøyd, river de alt ut igjen. Totalt sett så var det derfor ingen grunn for meg til å velge noe annet.

Bigdrago

Kult. Blir spennende å høre erfaringen din med en 8" sub kontra to 6.5" bassbrothers bruker.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Felgen

Da har jeg hentet bilen hos Bergen Bilstereo. Kort sagt storfornøyd. Vi satte oss inn i bilen og selgeren hektet på pcen for å evt. justere lyden mer etter mine ønsker. En av fordelene ved bruk av DSP er mulighet for justering av delefilter, fase, tidskompensering og equalizer. Dette har jeg ikke veldig god greie på, og jeg hadde ingen ytterligere ønsker. Litt av kunsten i dette er å få en justering som egner seg til både radio og f.eks. Spotify, da disse leverer helt forskjellig lydkvalitet. Her syns jeg dette traff meget bra. Lyden i bilen er helt forandret og det høres nå ut som om hele konserten har blitt løftet i fra nede ved dørene til oppe på dashbordet. God dynamikk i bassen, og det er bass når det skal være bass, uten denne karakteriske "rumlingen" som enkelte biler med ettermontert sub har. Jeg skal få se flere bilder i fra monteringen på websiden deres om noen dager, så dere får også bare følge med der. Leser om andre som har hatt problemer ved montering av pakker fra andre firmaer, så har de fått problemer med høy blinklyslyd og andre systemlyder, -det problemet har jeg ikke i det hele tatt.
Jeg var noe skeptisk til dette før jeg leverte bilen, da jeg har en helt ny bil og og ikke ønsket en "rånerbil-montasje" men etter å ha lest om alle referanseprosjektene på websiden til firmaet og snakket med vedkommende, som har svært imponerende kunnskaper om hva han driver med, så ble jeg overbevist. Fikk slettes ikke bruk for fornøyd-garantien og alt i alt er jeg storfornøyd. Jeg er ingen musiker, men har fra ungdommen av vært over snittet interessert i stue-hifi, og jeg har i alle fall aldri hatt lignende lyd i min stue tilsvarende som jeg nå har i min bil. Regner med at turen går tilbake til samme sted ved neste bilkjøp også 😎

Vurderer en elbil

Dette ser jo bra it.
Hva kostet dette inkl montering?
Fossilbil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA