Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG ZS Facelift

Startet av torlie, søndag 05. juli 2020, klokken 07:01

« forrige - neste »

batterimannen

Sitat fra: ravelund1 på onsdag 10. november 2021, klokken 18:03
Jeg synes støydemping var greit, med tanke på hva man betaler. Altså det kan sikkert være bedre, men jeg synes den var stillere en Subaruen Impreza fra 2014 feks. Synes den var akseptabel. Tror det er litt subjektivt hva slags støy man reagerer på.
Setet synes jeg var behagelig, jeg er ikke noe høy, men tror ikke det er noe problem for dem som har litt lengde heller.

I forhold til rundt den prisen så får man jo Cupra Born og Nissan Leaf så det finnes jo noen alternativer.
altså rundt 320 000 på vei med vinterdekk for Comfort utgaven. Personlig likte jeg MG bedre enn Leaf, men det er jo en subjektiv sak igjen.

En Born blir i likhet med ID.3 ganske fort dyr når du plusser på utstyr. Leaf behold Chademo fra 1 til 2.gen, noe som jeg ikke har fortstått meg på. De har heller ikke mulighet for taklast, noe er viktig for noen.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

ravelund1

Sitat fra: batterimannen på onsdag 10. november 2021, klokken 22:02
Sitat fra: ravelund1 på onsdag 10. november 2021, klokken 18:03
Jeg synes støydemping var greit, med tanke på hva man betaler. Altså det kan sikkert være bedre, men jeg synes den var stillere en Subaruen Impreza fra 2014 feks. Synes den var akseptabel. Tror det er litt subjektivt hva slags støy man reagerer på.
Setet synes jeg var behagelig, jeg er ikke noe høy, men tror ikke det er noe problem for dem som har litt lengde heller.

I forhold til rundt den prisen så får man jo Cupra Born og Nissan Leaf så det finnes jo noen alternativer.
altså rundt 320 000 på vei med vinterdekk for Comfort utgaven. Personlig likte jeg MG bedre enn Leaf, men det er jo en subjektiv sak igjen.

En Born blir i likhet med ID.3 ganske fort dyr når du plusser på utstyr. Leaf behold Chademo fra 1 til 2.gen, noe som jeg ikke har fortstått meg på. De har heller ikke mulighet for taklast, noe er viktig for noen.

Definitivt. Jeg er ikke uenig i det :-). Hadde noen bare kommet med en 4 hjulstrekker rundt den prisen med en 300 km rekkevidde nå så... Marvel R blir litt dyr for frøkena.

batterimannen

Sitat fra: ravelund1 på onsdag 10. november 2021, klokken 22:19
Sitat fra: batterimannen på onsdag 10. november 2021, klokken 22:02
Sitat fra: ravelund1 på onsdag 10. november 2021, klokken 18:03
Jeg synes støydemping var greit, med tanke på hva man betaler. Altså det kan sikkert være bedre, men jeg synes den var stillere en Subaruen Impreza fra 2014 feks. Synes den var akseptabel. Tror det er litt subjektivt hva slags støy man reagerer på.
Setet synes jeg var behagelig, jeg er ikke noe høy, men tror ikke det er noe problem for dem som har litt lengde heller.

I forhold til rundt den prisen så får man jo Cupra Born og Nissan Leaf så det finnes jo noen alternativer.
altså rundt 320 000 på vei med vinterdekk for Comfort utgaven. Personlig likte jeg MG bedre enn Leaf, men det er jo en subjektiv sak igjen.

En Born blir i likhet med ID.3 ganske fort dyr når du plusser på utstyr. Leaf behold Chademo fra 1 til 2.gen, noe som jeg ikke har fortstått meg på. De har heller ikke mulighet for taklast, noe er viktig for noen.

Definitivt. Jeg er ikke uenig i det :-). Hadde noen bare kommet med en 4 hjulstrekker rundt den prisen med en 300 km rekkevidde nå så... Marvel R blir litt dyr for frøkena.

Marvel R har bakkeklaring på 13,2 cm i AWD utgaven. Begrenset hva man får gjort med firehjulstrekker da, men hjelper selvfølgelig på iseteveier. MG ZS EV facelift har vel 17,7 cm.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

vinterdekk

Bakkeklaringen er oppgitt til 161 mm på hjemmesiden til ZS EV. Aner ikke om slikt måles uten eller med last. Uansett, kurrant bakkeklaring. Akselavstanden kunne vært større.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

batterimannen

Sitat fra: vinterdekk på søndag 14. november 2021, klokken 04:44
Bakkeklaringen er oppgitt til 161 mm på hjemmesiden til ZS EV. Aner ikke om slikt måles uten eller med last. Uansett, kurrant bakkeklaring. Akselavstanden kunne vært større.

Ser flere nettsider skriver " The MG ZS EV 2021 gets 177 mm of ground clearance as compared to the 161 mm of the pre-facelift version.". Men ser at den norske siden oppgir 16,1 cm. Vet ikke om 17,7 ikke stemmer eller om de ikke har oppdatert på den norske siden.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

HS

Hei!
Er det noen som har fått sin MG ZS facelift?
Tesla MYLR- 2022

laddmeister

De har skrudd opp prisene på begge variantene med ca. 20 000.

vinterdekk

Sitat fra: laddmeister på søndag 26. desember 2021, klokken 19:30
De har skrudd opp prisene på begge variantene med ca. 20 000.

20.000 hørtes mye ut. Førprisen var vel nær 300K, og 330K? Nå koster variantene fra 311.990 og 341.990 kr levert Moss.

Uansett, 12.000kr økning sånn uten videre er ikke ubetydelig for en bil som har hatt pris som første fortrinn.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

laddmeister

Sitat fra: vinterdekk på søndag 26. desember 2021, klokken 21:12
Sitat fra: laddmeister på søndag 26. desember 2021, klokken 19:30
De har skrudd opp prisene på begge variantene med ca. 20 000.

20.000 hørtes mye ut. Førprisen var vel nær 300K, og 330K? Nå koster variantene fra 311.990 og 341.990 kr levert Moss.

Uansett, 12.000kr økning sånn uten videre er ikke ubetydelig for en bil som har hatt pris som første fortrinn.

Ja, det kan stemme. Comfort-utgaven lå på under 300, men det kan ha vært 299. Uansett, med en pris på 312 og 341 krabber de litt for tett opp mot andre "bedre" biler, slik som Tesla 3 og Polestar 2. 342 for toppmodellen, pluss 10-15 000 med farge og omkostninger, begynner å bli litt dyrt for en kinesisk "billig-MG". Bilen i toppmodellen har ikke engang enkle funksjoner som rattvarme og baksetevarmer. I tillegg kommer vinterdekk på 20 000 ++. Jeg var interessert i bilen pga. lav pris, men nå er jeg litt mer i tvil.

Radial

Tror man bør vurdere å vente til 50kW utgaven an Nye ZS lanseres i 2022.
Sparer fort en del kroner der tenker jeg, for ZS med sånne priser vil ikke gå som varmt hvetebrød, med mindre alle andre har leveringstider ute av proporsjoner.

Tipper ny 50kWh ZS vil ha LPF kjemi også, noe som gjør batteriet enda rimeligere pr kWh.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

vinterdekk

Sitat fra: Radial på tirsdag 28. desember 2021, klokken 01:40
Tror man bør vurdere å vente til 50kW utgaven an Nye ZS lanseres i 2022.
Sparer fort en del kroner der tenker jeg, for ZS med sånne priser vil ikke gå som varmt hvetebrød, med mindre alle andre har leveringstider ute av proporsjoner.

Tipper ny 50kWh ZS vil ha LPF kjemi også, noe som gjør batteriet enda rimeligere pr kWh.

Vekten mellom standard (1610) og long range (1620) er nær identisk på de engelske sidene, det kan vel ikke forklares på annen måte enn at batteripakkene i 50 og 70 kWh utgavene har ulik kjemi. Ville vært interessant om den rimeligste kom med LFP, ja. https://www.mg.co.uk/new-cars/new-mg-zs-ev
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Radial

Sitat fra: vinterdekk på mandag 24. januar 2022, klokken 21:55
Sitat fra: Radial på tirsdag 28. desember 2021, klokken 01:40
Tror man bør vurdere å vente til 50kW utgaven an Nye ZS lanseres i 2022.
Sparer fort en del kroner der tenker jeg, for ZS med sånne priser vil ikke gå som varmt hvetebrød, med mindre alle andre har leveringstider ute av proporsjoner.

Tipper ny 50kWh ZS vil ha LPF kjemi også, noe som gjør batteriet enda rimeligere pr kWh.

Vekten mellom standard (1610) og long range (1620) er nær identisk på de engelske sidene, det kan vel ikke forklares på annen måte enn at batteripakkene i 50 og 70 kWh utgavene har ulik kjemi. Ville vært interessant om den rimeligste kom med LFP, ja. https://www.mg.co.uk/new-cars/new-mg-zs-ev

Ja , er nok LPF i den rimeligste. Forsvarer den høye vekta👍
Skiller 3000-3500£ mellom standard og LR.
Er fort 35-40k i Norge det, da bikker ZS godt under 300k som er en magisk grense for mange.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Bensinkanna

Noen som har faktiske tall på forbruk? Hadde den gamle utgaven og den brukte mer på sommeren en teslan vår bruker på vinteren. Prøvekjørte dog marvelen og den hadde enormt høyt forbruk på 30kwh ved plussgrader og 110-120

kodalse

Sitat fra: Bensinkanna på tirsdag 01. februar 2022, klokken 20:05
Noen som har faktiske tall på forbruk? Hadde den gamle utgaven og den brukte mer på sommeren en teslan vår bruker på vinteren. Prøvekjørte dog marvelen og den hadde enormt høyt forbruk på 30kwh ved plussgrader og 110-120
I desember (lillejulaften -10C) kjørte jeg 260km tur/retur Trondheim - Ålen med 21% rest. Estimerer at jeg kunne kjørt 350km da. Klima på 21C og kjøring i Normal.
Samme turen for 14 dager siden med +5C - +8C hadde jeg 41% igjen etter 260km. Estimerer drøyt 400km rekkevidde siste turen.
Estimert rekkevidde virker å være ganske "spot on", ikke som den gamle Leafen  ;D
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA