Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukt importert kia e-niro 2021

Startet av Batman, fredag 07. januar 2022, klokken 15:24

« forrige - neste »

Batman

100% enig med deg. vi er en familie på 5 og e-niro virker som et godt alternativ med tanke på pris/plass/rekkevide. naf-medlemskap gir deg veihjelp også. kan kia nekte deg i service hvis noe under garantien går i stykker?

fsnass

Da tenker vi likt. Godt å høre!

Kan ikke se for meg at de kan nekte det. Garantien kommer vel fra Kia selv om jeg ikke tar helt feil

Vi så på en Enyaq også. Men det frister ikke å gå såpass mye opp i pris.

Batman

godt å vite det, jeg tenkte jeg burde ha sett på enyaq/id4 også

fsnass

Var ganske mye større bagasjerom i en Enyaq. Men skal man matche E-Niro sin rekkevidde må man opp på en IV80. Og for vår del er det rett og slett ikke verdt å gå såpass mye opp i pris

vinterdekk

Vi har klart oss fint med fem i husholdningen og Niro hybrid, men har supplementert med lokkhenger i fellesferiene. Det er jo litt mer bærekraftig å «downsize» som en bonus, men man bør prøvestable med alt av barneseter og passasjerer først.  :)
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

fsnass

Da blir det trolig innkjøp av en E-Niro til uka. Er riktignok importbil, så da må vi senke bagasjerommet for å få mer plass. Men etter å ha lest litt om det så skal ikke det være en vanskelig (eller stor) operasjon å utføre

OleBrum2

Tipper dere blir fornøyd, gi gjerne en lyd om hvordan det gikk!

Batman

Hei, jeg tror jeg har laget min shortlist. Jeg trenger hjelp med råd her :) Jeg er usikker på hvilket alternativ som er best:
1) Norsk 2019 Eksklusiv eNiro 20 000 km 335 000
2) Importert tysk 2021 (normal/grunnleggende) eNiro 2000km 345 000

Begge bilene er med varmepumpe. Norsk eNiro har skinn, seteminne, understellsbehandling, og bedre garanti. Tyske eNiro har lengre garanti og er praktisk talt ny bil. Jeg må kanskje selge bilen om to år. Hvilket alternativ ville du valgt og hvorfor?

vinterdekk

#23
Vognkortet skal fortelle at den tyske har lov å trekke henger opp til 300 kilo, mens den norske skal ha 0 kilo. Det kan du jo verifisere, men det gjør at den tyske utgaven kan være mer praktisk for neste eier. Og så får du jo litt mer nybilfølelse med på kjøpet. En siste ting er jokeren med batteridegradering, men kanskje ikke noen sak å tenke på. Holder en liten knapp på den tyske av den grunn.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Elbil 2021

er Kia Eniro importert fra Tyskland trygt å kjøpe mao ?

Batman

Jeg tror denne tråden inneholder svar på spørsmål om tysk e-Niro er trygg eller ikke. Jeg endte i dag opp med å kjøpe importert e-Niro fra Tyskland. :)

Så hvis jeg oppsummerer reisen min, sa jeg i august 2021 til meg selv at jeg må oppgradere min 24kw egolf. Etter å ha sett mye Teslabjorn bestemte jeg meg for at jeg ville kjøpe Ioniq 28kw. Budsjettet mitt for bil var 170-200.000 kr. Så, etter noen uker, innså jeg at 28kW ikke ville så mye bedre enn 24kw egolf, og jeg begynte å se på 38kW Ioniq. Budsjettet mitt for bil økte plutselig til 250 000. Så tenkte jeg om jeg skal gå på ski der jeg legger skiene mine. Neste bil jeg var interessert i var ec4. Derfor økte budsjettet mitt for bil til 300 000. Hver gang, min oppmerksomhet passer til neste bil, selvfølgelig gjorde jeg veldig grundig research på internett og testet bilen med selgere. Ok, så nå var jeg veldig nærme på å kjøpe ec4, men vennen min som har barn på samme alder som meg og som nylig kjøpte elektrisk mazda fortalte meg at basert på hans erfaring vil ec4 bagasjerommet ikke være stort nok for meg. På det tidspunktet startet jeg forskningen igjen og sluttet på eNiro og etter 6 måneder kjøpte jeg den i dag :) Jeg håper jeg vil like bilen :)

fsnass

Batman! Gratulerer. Da har vi fattet samme beslutning. Har du planer om å senke bagasjerommet for å få mer plass? Vi Kjøpte en E-Niro importert fra Tyskland tidligere i uka. Hentes førstkommende tirsdag. Gleder meg.


Batman

hei, gratulerer til deg også. Jeg henter i morgen 😀. ja, det første jeg må gjøre er å senke bagasjromet. Jeg har allerede stilt dette spørsmålet på eniro-siden (https://elbilforum.no/index.php?topic=59341.0) vet du at vi kan kjøpe større gulvplate? fordi standard en ikke vil passe etter modifikasjon

vinterdekk

På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA