Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp og tips i elbil jungelen

Startet av Brolsk, onsdag 12. januar 2022, klokken 11:34

« forrige - neste »

Brolsk

Heisann, vurderer nå sterkt elbil og er helt grønn på området.

Har per i dag en Skoda diesel som skal byttes ut, ser for meg noe i prisklassen opp til 150k

Har rimelig kort vei til jobb med 10km tur/retur, men vil gjerne ha noe med rekkevidde 20mil(+?) på sommerstid.
På vinter er det mest kjøring til/fra jobb, med enkelte turer på foreldrebesøk og handleturer (50-60km totalt)
Sommerstid går det i Elsykkel på jobben så da blir bilen stående mest i ro, evt sommertur til Østlandet men da er ikke stopp for lading så veldig kritisk da jeg som regel har god tid  :D

Har sett på E-golf og Leaf 30kw men er veldig usikker på hvordan de er. Lest litt på forumet her rundt e-golfen og sett at  sensorer/varmepumpe er et problem for noen. Noen kollegaer har e-golf så fikk prøvekjørt og er veldig fornøyd med komfort og utseendet på de. En kollega har opplevd sensorproblem men innenfor garanti.

Har ikke fått prøvekjørt Leaf enda men har planer om å få gjort det om ikke så lenge.

Noen som har innspill som er mer erfaren på biltypene? Evt andre merker som jeg ikke har tenkt på?
Gjerne også ting som bør tenkes på ved å kjøpe brukt 2016-2017 modeller


Trekkoppbil

Bilene du foreslår, kan gi mye kjøreglede, og man kan klare seg med enkle ressurser, og de kan passe til deg som gir inntrykk av at du er smidig. Tilstanden på gamle batterier vil variere mye etter hvordan de er brukt.

Daruu

Du kan få en 1-2 år gammel citigo/Mii for rundt 150k. Da har du alt du spør etter, og i tillegg garanti en stund til
2020 VW Eup range

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA