Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er spec på MIC Y som leveres til Norge i disse dager?

Startet av MeatInThePot, fredag 07. januar 2022, klokken 09:01

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: YesThatsMe på fredag 21. januar 2022, klokken 09:39
Jeg ringte Tesla Drammen for ca. 2 uker siden, da visste de ingenting. Tvert i mot, jeg fikk et inntryk om at denne batchen blir en miks av ''gamle'' biler og oppdaterte.

Fint om folk deler bekreftelser fra Tesla på oppdateringene som kommer for biler med utlevering i Q1. Venter egentlig på Berlin utgave, men den økte rekkevidden på 565 er mer enn nok for min del. Ønsker jo selvsagt å få med meg Ryzen chip og doble bakruter bak. Festekroker i lasterommet og hattehylle er en bonus.

565? Ikke 533? Que?
Tesla Model Y                         2021-

Thalgar

Sitat fra: YesThatsMe på fredag 21. januar 2022, klokken 09:39
Jeg ringte Tesla Drammen for ca. 2 uker siden, da visste de ingenting. Tvert i mot, jeg fikk et inntryk om at denne batchen blir en miks av ''gamle'' biler og oppdaterte.

Det blir drama i februar, med andre ord...
Model Y LR Quicksilver, 2023

cra

Sitat fra: Thalgar på fredag 21. januar 2022, klokken 10:02
Sitat fra: YesThatsMe på fredag 21. januar 2022, klokken 09:39
Jeg ringte Tesla Drammen for ca. 2 uker siden, da visste de ingenting. Tvert i mot, jeg fikk et inntryk om at denne batchen blir en miks av ''gamle'' biler og oppdaterte.
Det blir drama i februar, med andre ord...

Samme opplegget som da TMS kom, og de hadde begynt å montere innfellbare speil. Folk mista nattesøvnen over hvorvidt de fikk den nye typen speil eller ikke (selv om ingen hadde bestilt med slike speil)....  ::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

YesThatsMe

Sitat fra: Thalgar på fredag 21. januar 2022, klokken 10:02
Sitat fra: YesThatsMe på fredag 21. januar 2022, klokken 09:39
Jeg ringte Tesla Drammen for ca. 2 uker siden, da visste de ingenting. Tvert i mot, jeg fikk et inntryk om at denne batchen blir en miks av ''gamle'' biler og oppdaterte.

Det blir drama i februar, med andre ord...

535 med 20'' felger og 565 med 19''
Du ser det dersom du klikker på de forskjellige alternativene ved konfigurering av dekk.

YesThatsMe

533* og ikke 535 som jeg skrev i stad. Får ikke korrigert innlegget mitt.

YesThatsMe

Samme opplegget som da TMS kom, og de hadde begynt å montere innfellbare speil. Folk mista nattesøvnen over hvorvidt de fikk den nye typen speil eller ikke (selv om ingen hadde bestilt med slike speil)....  ::)
[/quote]

Tenker det er bare naturlig. Folk vil jo gjerne ha mest mulig value for pengene sine. Det er direkte konsekvens av å oppgradere biler on the fly. Det har sine positive og negative sider og hver og enkel bør ta stilling til hva som er viktig for en. For som vi vet det vil jo komme oppdateringer hele tiden da det er en del av utvikling.
Men dette med innfellbare speil - her hadde jeg sovet godt :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA