Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Status på tilgjengelighet av tilhengerfeste og takstativ

Startet av hjulkast, torsdag 06. januar 2022, klokken 15:47

« forrige - neste »

bjheggset

Sitat fra: Handyman på tirsdag 25. januar 2022, klokken 22:59
Sitat fra: bjheggset på tirsdag 25. januar 2022, klokken 22:46
Monterte stativet nå i kveld. Brukte momentnøkkel på 2.5nm som bruksanvisningen sier, men det knaser littegrann når man nærmer seg en 2nm, blir jo livredd for at noe sprekker. Men glasset er helt og stativet sitter på.

Før hadde visst Tesla anbefalt et mye høyere moment i bruksanvisningen, som førte til flere knuste tak  :P
Bruk bare fingermakt! Så slipper du at lakken sprekker rundt hempene.

Ja, i ettertid tenkte jeg det burde holde også. Kjente etter hvordan stativet satt da jeg bare brukte fingrene, og det føltes fortsatt solid, samt at man låser jo selve stativet på plass så det ikke går opp som i følge av vibrasjon o.l.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Handyman på tirsdag 25. januar 2022, klokken 22:31
Sitat fra: geear på tirsdag 25. januar 2022, klokken 22:02
Hjelper ikke å si dette her, men syns det er så utrolig synd at de svikter på den type informasjon/flyt, for servicen ellers her, altså basert på hva de ansatte lokalt har anledning til å gjøre med den begrensede informasjonen de får, er helt enorm, vet ikke noen merkeverksteder/forhandlere som har bedre service. Hadde de fått til flyten på tvers av konsernet også, så kunne de vært helt overlegent best. Føler på en måte at det enkleste er det de gjør dårligst.
Er enig med deg. Fikk selv bekreftet montering av HF 28. desember, med time, estimat og hele pakka etter henvendelse i appen. Timen ble så kansellert den 29. desember. Jeg er sikker på at HF ligger rundt om på de ulike SC. Kommunikasjonen min med dem tyder på det. Da jeg pratet med dem på mandag sa han at han hadde blitt fortalt at bestilling skulle åpne denne uka, og at det var nok HF til alle. Dette gjentok han. Fikk følelsen av at HF allerede var på plass i lokalene.
I Krsand skulle sette opp en egen "linje" for HF montering utenom den vanlige køen for verkstedet. De ville kunne montere mange HF hver dag.
Jeg lever naivt i troen på at han snakker sant ;-)

Lurer på hva som gjør at de holder så kraftig tilbake...akkurat som de er litt usikre på om det virker....litt som om de tenker: "la oss sette på hengerfeste på noen få biler, og se hva som skjer". Veldig rart...
Tesla Model Y                         2021-

keepitsimple

Er det noen privatperson som har hf på model y i det hele tatt? Er det noen som har hf i hele europa som privatperson?
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

Handyman

Sitat fra: keepitsimple på onsdag 26. januar 2022, klokken 10:50
Er det noen privatperson som har hf på model y i det hele tatt? Er det noen som har hf i hele europa som privatperson?
Ja det har vært bilder av det både her og på FB. Det er ingen grunn til å tro at det fake.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Sitat fra: keepitsimple på onsdag 26. januar 2022, klokken 10:50
Er det noen privatperson som har hf på model y i det hele tatt? Er det noen som har hf i hele europa som privatperson?
JA.

For snart en måned siden. Jeg har kopi av serviceordre med delenummer og alt på utført jobb.

Wagtail

Jeg ble oppringt av SC og booket time for montering av krok førstkommende mandag, og takstativ ligger på posten. Dersom interessen for krok og takstativ på forumet er representativt for resten av befolkningen, vurderer jeg å flippe kjærra på finn.

undgar

Fikk akkurat kansellert servicetime fra SC Hønefoss nå. Sendte svar tilbake at det tilsynelatende er andre som har fått montert hengerfeste hos de. Svaret var da tilbake at de aldri hadde montertert hengerfeste på Model Y, og at levering var forsinket.

Handyman

Sitat fra: undgar på onsdag 26. januar 2022, klokken 15:47
Fikk akkurat kansellert servicetime fra SC Hønefoss nå. Sendte svar tilbake at det tilsynelatende er andre som har fått montert hengerfeste hos de. Svaret var da tilbake at de aldri hadde montertert hengerfeste på Model Y, og at levering var forsinket.
Noen lyver altså.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Handyman på onsdag 26. januar 2022, klokken 16:17
Sitat fra: undgar på onsdag 26. januar 2022, klokken 15:47
Fikk akkurat kansellert servicetime fra SC Hønefoss nå. Sendte svar tilbake at det tilsynelatende er andre som har fått montert hengerfeste hos de. Svaret var da tilbake at de aldri hadde montertert hengerfeste på Model Y, og at levering var forsinket.
Noen lyver altså.

Det var en dude på Feisbukk som sa han så en ansatt på Hønefoss med krok på Model Y....tipper jeg vet hvem jeg tror sier noe feil.

Ser forresten ut til at noe står i gjerdet.
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 26. januar 2022, klokken 17:23
Sitat fra: Handyman på onsdag 26. januar 2022, klokken 16:17
Sitat fra: undgar på onsdag 26. januar 2022, klokken 15:47
Fikk akkurat kansellert servicetime fra SC Hønefoss nå. Sendte svar tilbake at det tilsynelatende er andre som har fått montert hengerfeste hos de. Svaret var da tilbake at de aldri hadde montertert hengerfeste på Model Y, og at levering var forsinket.
Noen lyver altså.

Det var en dude på Feisbukk som sa han så en ansatt på Hønefoss med krok på Model Y....tipper jeg vet hvem jeg tror sier noe feil.

Ser forresten ut til at noe står i gjerdet.
Jeg er sikker på at det er Tesla sin påstand som ikke er riktig.

"noe står i gjerdet" den var ny  ;) Litt som "å bøye seg i hatten"?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

undgar

Mistenker noen "løse kanoner" på SC Hønefoss. Snakket også med de forrige uke, ble da forsikret om at hengerfestene skulle være tilgjengelig for bestilling på Mandag denne uken.

Otkristo

De første kundene i Tyskland har fått montert hengerfeste

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA