Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

verdiøkning på bolig ved å installere elbillader?

Startet av obregard, onsdag 05. januar 2022, klokken 09:42

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: elbilist i Bergen på mandag 10. januar 2022, klokken 15:04
Ja,  jeg tror eiendomsmekleren har rett i at elbillader gir større verdiøkning på boligen enn kostnaden for å sette opp en ladestasjon.    https://e24.no/teknologi/i/Mgem4K/borettslag-installerte-128-elbilladere-saa-mye-mer-ble-parkeringsplassene-verdt

Dette er nok et godt eksempel på at det kan være lønnsomt, kostnaden er mindre enn salgsobjektets økte verdi, men snakker vi om et vanlig hus så vil det nok ikke være særlig utslagsgivende. En annen ting er de til dels store geografiske forskjellene mht hvor enkelt og/eller hvor lang tid det tar å selge. I sentrale strøk på Østlandet (og sikkert andre steder også) selges alt uansett, raskt og til vanvittige priser.

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

cra

Lønnsomheten vil nok variere, men sjansen for å få solgt raskere kan være verdt noen kroner. Jeg (og stadig flere med meg!) ville ikke engang vurdere en bolig som ikke har mulighet for å lade elbil (eller som minimum er tilrettalagt for at det kan installeres uten store kostnader).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA