Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med standard lys?

Startet av E-Trond, lørdag 20. november 2021, klokken 12:46

« forrige - neste »

E-Trond

Er det noen som har erfaringer med standard lys på bilen?
Video,bilder?
Alle biler uten pilot pakken kommer jo uten matrix lys,så det hadde vært fint å finne ut om hvordan lysbildet,bredde og høyde er på disse.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

Teslalita

Svært gode Volvo lys uten matrix. Vet ikke om de er bedre, eller bare mere hightech? Lyser høyt og langt og auto blend funker perfekt. Lysbildet er godt definert. Kan ikke kreve noe mer.

hELgenen

Jeg kan fylle på og bekrefte at lysene er gode. Jeg har også en VW GTX med LED matrix - synes ikke disse standard LED lysene er noe dårligere på mørk landevei enn på den bilen. Noen forskjeller er det sikkert da jeg ikke kjørte dem side om side - men synes LED lysene var gode. De har en utrolig kjapp auto til å skru av/på når møtene biler er passert - faktisk mye raskere respons her enn på LED Matrixt til GTX.

Rett og slett gode LED lys - savner ingenting

E-Trond

Dette høres jo veldig bra ut. 👍
Gode lys er viktig for meg,god bredde på fjernlys er viktig på svingete veier med mye hjort og elgfare.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

E-Trond

[quote author=hELgenen link=topic=58588.msg1022254#msg1022254 date=163929917

Jeg kjøpte også en Polestar 2 AWD UTEN noen pakker også - altså vanlig LED - DEN har vesentlig kraftigere lys enn GTX. Faktisk veldig overrasket over dette, men det finnes ikke tvil i min sjel - Polestar sitt standard lys er MYE BEDRE enn GTX. Ikke bare lyser de bedre - de er også mye bedre teknisk å kjøre med da de både lyser bedre og automatikken er raskere og oppfører seg bedre enn den som følger med GTX (har skrudd GTX til å skifte raskt til fullt lys i tilfelle noen lurte). Den eneste jeg ser at GTX er litt bedre - er at den svinger lysene med bilen - det skjer ikke med standard lysene til Polestar - men du verden hvor gode standard lysene til Polestar er.
[/quote]

Måtte bare legge inn sitatet ditt fra en annen tråd. Jeg synes det var nyttig å ha det i denne tråden også👍
Men hvordan synes dere ryggelys på Polestar er?
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

hELgenen

#5
Ryggelysene er det ikke noe spesielt ved - de er hverken ekstremt bra,eller ekstremt dårlige.

Egentlig vil jeg vel si at på alle biler jeg har eid har ryggelysene aldri vært slik jeg ville hatt dem - nemlig like sterke som for frontlysene. En må nesten over på traktor for å få slikt dessverre....

PF

Sitat fra: hELgenen på onsdag 12. januar 2022, klokken 20:09. En må nesten over på traktor for å få slikt dessverre....

Så xc40 da eller? :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA