Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av Antonand, mandag 03. januar 2022, klokken 23:18

« forrige - neste »

DavidV

Sitat fra: Bergensbilist på torsdag 10. mars 2022, klokken 20:59
Hyggelige beretninger dette da! Hører det fortiden til med panel gaps, skjeve dører, dårlig lakk og den slags? Mulig jeg har sett for mye på Youtube... :-)

Vi får vår forhåpentligvis om et par uker!
Virker som det du nevnte tilhører sjeldenheten nå ja. Prata litt med et par andre i Lillestrøm og ved superchargern ved Liertoppen, og alle hadde fått biler de fant null feil på. Så.. so far so good. QC blir jo stort sett (og det burde det jo) bedre og bedre.

atkhobby

Henta min i Lillestrøm også i dag.
Generelt meget fornøyd, men fant et par ting å anmerke.

Sirkulært slitemerke på bagasjeromsgulvet. Omtrent 30cm i diameter så det er ikke stort nok til å være relatert til dekkene som lå baki.

Vann/luft blære bak lakkbeskyttelsen som er satt på forran bakhjulet. Mulig dette tørker opp etterhvert?

gunnarPH

Jeg hentet også på Lillestrøm i dag. Bilen er knall. Bare å glede seg. En liten ripe bak. Meldt inn via. App. Null venting (selv om jeg kom litt tidlig) og et godt inntrykk av de som jobbet med utlevering. Lavt batterinivå (20) og lavt lufttrykk. Sommerhjulene kunne med fordel ha blitt spylt og tørket bedre før de ble lagt i bilen. Besyttelsefilm på bak litt boblete. Klargjøringen er vel generelt litt halvveis, men bedre enn forventet. Bilen er uansett sweet :-)

movic

Er det andre enn meg som venter på utlevering på nordvestlandet? Jeg bestilte i desember. Kontosiden min på Tesla.com gir meg beskjed om at leveringsdato er 14.-31. mars.. Merker jeg begynner å bli litt stresset. Sikkert helt uten grunn  :P

Har snakket med SC som bare svarer at det nærmer seg utlevering og st jeg får mer info når datoen er klar.. Så, er det noen som har hørt noe fra Tesla Ålesund eller Molde?

DagfinnN

Sitat fra: movic på torsdag 10. mars 2022, klokken 23:23
Er det andre enn meg som venter på utlevering på nordvestlandet? Jeg bestilte i desember. Kontosiden min på Tesla.com gir meg beskjed om at leveringsdato er 14.-31. mars.. Merker jeg begynner å bli litt stresset. Sikkert helt uten grunn  :P

Har snakket med SC som bare svarer at det nærmer seg utlevering og st jeg får mer info når datoen er klar.. Så, er det noen som har hørt noe fra Tesla Ålesund eller Molde?
Jeg skal hente i Molde. Tok kontakt med butikken og de kunne informere meg om at bilen kommer til Molde 18. mars. Så 20. kanskje?
På min kontoside har datoer endret seg fra 08 - 28. mars til 19 - 31. mars i løpet av denne uka her. Liten grunn til stress.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

smetho

Levering Stavanger / sørvestlandet. Noen som vet om bilene kommer til Tananger havn nå, eller kommer de med bil fra typ Drammen? En kompis fikk sin Y fra båt inn til Tananger, men det var i sommer/høst når de først kom. Kan dette ha endret seg?

geear

Vet ikke, men tviler på at det har endret seg. Tesla leier et eget område i Tananger, rett nedenfor/bak Mento/ResQ, rett over veien for kaien, der de kan mellomlagre biler.

Tesla har til og med brukt Fjordline til å frakte biler til Tananger og Bergen, via Hirtshals. Har opplevd å få Tesla både med en av Fjordline sine ordinære publikumsseilinger (fra Hirthals) og med "ordinær" ro-ro.

Kansellerte en Model 3 Performance kort tid før utlevering en gang (men før registrering), og den endte i Østfold. Vil anta at den ble solgt som nybil av Tesla på østlandet, så noen biler går nok på kryss og tvers også.

keepitsimple

Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

DavidV

Har er litt merkelig problem hvor jeg ikke får logget inn på Spotify. Noen andre som har opplevd det samme? Den står bare og surrer når jeg starter programmet mens den prøver å gå videre til påloggingen.

kTesla


smetho

Har noen fått tildelt offisiell (ikke bare kildekode) 259 vin enda, eventuelt noe mer informasjon om levering?

ruslebiff

Sitat fra: smetho på lørdag 12. mars 2022, klokken 09:47
Har noen fått tildelt offisiell (ikke bare kildekode) 259 vin enda, eventuelt noe mer informasjon om levering?

Har 256, fikk info i går om levering neste uke.

Californebu

Sitat fra: ruslebiff på lørdag 12. mars 2022, klokken 10:06
Sitat fra: smetho på lørdag 12. mars 2022, klokken 09:47
Har noen fått tildelt offisiell (ikke bare kildekode) 259 vin enda, eventuelt noe mer informasjon om levering?

Har 256, fikk info i går om levering neste uke.

Samma här. VIN 256 och leverans nästa vecka. Så 259 är nog inte långt bort.

RALAN

256.. Levering senest i siste uke i mars.
Skvettlapper og ladekabel på 7m er inkludert i leveranse:)

gunnarPH

Sitat fra: DavidV på fredag 11. mars 2022, klokken 20:07
Har er litt merkelig problem hvor jeg ikke får logget inn på Spotify. Noen andre som har opplevd det samme? Den står bare og surrer når jeg starter programmet mens den prøver å gå videre til påloggingen.
Ja. Jeg har samme problem. Tidal funka sømløst. Spotify bare står. YouTube gjør vel det samme. Står å surrer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA