Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av Antonand, mandag 03. januar 2022, klokken 23:18

« forrige - neste »

keepitsimple

Jeg har leveringsdato 22-29 mars. Tesla spør om finansiering før pickup. Det føles litt rart å overføre 500 000 før du sett bilen. Hva hvis det blir leveranse i juni? Er dette standard prosedyre?
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

Bergensbilist

Hei! Jeg har estimert levering 13-31. mars og finner VIN 257*** i kildekoden på tesla.com. Bilen finnes imidlertid ikke hos vegvesenet. Noen som vet ca. hvor lang tid det vil ta før den er synlig? Mulig dette et et dumt spørsmål, men sånn er det når man kjøper bil for første gang..

geear

Bilen er ikke søkbar hos Vegvesenet før den er registrert, og bilen kan bli registrert alt fra noen dager før til samme dag som du får utlevering. Mine har blitt reg. mindre enn 48 timer før utlevering. Du ønsker jo heller ikke å begynne å betale forsikring for bilen lenge før du får den.

rfagerdal

#273
Venter på Y Performance her, estimert er i april engang.
Har en X som jeg skal ha i innbytte. Fikk en grei estimert innbytte pris på denne, men når jeg skal godkjenne nå så har de satt ned prisen med 400k.
Kontaktet selger, lurer veldig på hva responsen blir på denne

geear

Sitat fra: rfagerdal på tirsdag 08. mars 2022, klokken 11:46
Venter på Y Performance her, estimert er i april engang.
Har en X som jeg skal ha i innbytte. Fikk en grei estimert innbytte pris på denne, men når jeg skal godkjenne nå så har de satt ned prisen med 400k.
Kontaktet selger, lurer veldig på hva responsen blir på denne.
400k? Da lurer jeg veldig på hva estimatet var i utgangspunktet, og hva slags X det er. Uansett er det ikke noe forpliktende fra Tesla sin side før du har fått endelig tilbud.

På min X ble estimatet og endelig tilbud omtrent identisk (og jeg fikk vel 22k mer på Finn).

rfagerdal

Sitat fra: geear på tirsdag 08. mars 2022, klokken 11:48
Sitat fra: rfagerdal på tirsdag 08. mars 2022, klokken 11:46
Venter på Y Performance her, estimert er i april engang.
Har en X som jeg skal ha i innbytte. Fikk en grei estimert innbytte pris på denne, men når jeg skal godkjenne nå så har de satt ned prisen med 400k.
Kontaktet selger, lurer veldig på hva responsen blir på denne.
400k? Da lurer jeg veldig på hva estimatet var i utgangspunktet, og hva slags X det er. Uansett er det ikke noe forpliktende fra Tesla sin side før du har fått endelig tilbud.

På min X ble estimatet og endelig tilbud omtrent identisk (og jeg fikk vel 22k mer på Finn).

Det er en Des. 2018 100D. Men de rettet opp i det nå og har gått litt over den estimerte prisen som de hadde tilbudt tidligere.

Rocklobster

#276
Sitter på Lillestrøm og venter nå. Utlevering blir minst en og halv time forsinket. Håper ikke det betyr at de trengte å fikse noe i siste liten.
Nå er bilen her, men jeg og en del andre får ikke åpnet bilene våre, ganske kaotisk her nå. 2 timer og tretti  minutter forsinket så langt. Får veldig god tid til å inspisere utsiden da.

Californebu

Idag uppdaterades mitt leveransdatum från 15-31 mars till 29-31 mars. Någon som har fått liknande?

S10G

Ble oppdatert hos meg i dag fra 22.03-31.03 til 02.04-22.04 vin 256xxx, Tesla Brumunddal som foreløpig utleveringssted.

smetho

Når bestilte dere som har fått senere antatt leveringsdato?

S10G


ruslebiff

Sitat fra: Californebu på tirsdag 08. mars 2022, klokken 16:05
Idag uppdaterades mitt leveransdatum från 15-31 mars till 29-31 mars. Någon som har fått liknande?

Samme her. Vin 256, bestilling fra 2020, som har vært utsatt noen ganger

Californebu


S10G

Noen som har oversikt over hvilke båter som er på vei mot Drammen - som kan stemme med leveranse mars/april?

Rocklobster

Da fikk jeg bilen etter fire og en halv time på Norges varemesse. Sto igjen sammen med fem seks andre til det stengte og det kom noen fra servicesenteret på Karihaugen og brøyt opp bilene våre så vi fikk kjørt hjem. Måtte vente til de andre hadde fått bilene sine og dratt. Fikk ikke lov å ta bilder heller. Ble en ganske spesiell utlevering og en lang dag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA