Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av tornaldo, mandag 03. januar 2022, klokken 14:08

« forrige - neste »

Contango

Sitat fra: lintho på torsdag 10. mars 2022, klokken 16:54
Vurderer å bestille en ny TM3 LR. Ser at det er antatt levering i nov 22 :( Kan man anta at giga factory i Berlin vil gjøre at dette estimatet reduseres noe?
Antagelig ikke. Ingen vet når Berlin skal produsere M3. Men det kan godt hende du får bil før antatt levering. Jeg ville bare bestilt.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Lulu

Da har jeg hentet min. Overraskende lett og kort utleverings prossess. Tror jeg var inne i 5-10min maks. Nå har ikke jeg lest meg alt for mye opp på hva som er nytt mellom 2021 modellen og 2022 modellen. Men det jeg har registrert til nå så er det AMD Ryzen prosessor, Varme i vindusviskerene og noe som ga en positiv overaskelse er at vinterpakken som du kan kjøpe i software på 2021 modellene (varme i baksetene og varme i rattet) var allerede innkludert.
Noe jeg ikke var klar over er at når du velger 19" felger (sommerhjul) så får du ikke med hjulkapsler eller deksler til vinterdekkene. De blir levert uten noe.
Ellers så har alt vært prima og det er bare til å glede seg til dere som får bilen utlevert i nærmeste fremtid :)
Tesla Model Y - 2023
Tesla Model 3 - 2022

Colargul

Sitat fra: favorittkaffentilnerdrum på onsdag 09. mars 2022, klokken 08:16
Den tar vel hele melkeruten... Den kommer når den kommer ;) Ingen andre aktuelle skip som kommer til Norge ihvertfall
Nå har de endret avgangsdato fra Oslo fra 13. til 11. mars. Den gjør seg m.a.o. ferdig i morgen og haster videre til Vestlandet. Det er ikke helt vanlig at de leverer til både Øst- og Vestlandet på samme tur, og MAIN HIGHWAY er ingen kjempestor båt, så det betyr nok at det ikke kommer så voldsomt mange biler denne gangen. Men så lenge alle som har bestilt får, så gjør jo ikke det noe.

Colargul

Sitat fra: Lulu på torsdag 10. mars 2022, klokken 20:33
Noe jeg ikke var klar over er at når du velger 19" felger (sommerhjul) så får du ikke med hjulkapsler eller deksler til vinterdekkene. De blir levert uten noe.
Jeg ble også overrasket over dette. Men det resulterte i at jeg kjøpte senterkapsler istedenfor de standard heldekkende kapslene, og da jo ble jo bilen mye finere!

Bergensbilist

Sitat fra: Colargul på torsdag 10. mars 2022, klokken 20:53
Sitat fra: favorittkaffentilnerdrum på onsdag 09. mars 2022, klokken 08:16
Den tar vel hele melkeruten... Den kommer når den kommer ;) Ingen andre aktuelle skip som kommer til Norge ihvertfall
Nå har de endret avgangsdato fra Oslo fra 13. til 11. mars. Den gjør seg m.a.o. ferdig i morgen og haster videre til Vestlandet. Det er ikke helt vanlig at de leverer til både Øst- og Vestlandet på samme tur, og MAIN HIGHWAY er ingen kjempestor båt, så det betyr nok at det ikke kommer så voldsomt mange biler denne gangen. Men så lenge alle som har bestilt får, så gjør jo ikke det noe.
Takk for info. Tror du denne inneholder TMY LR også? Jeg har «siste halvdel av mars» som utleveringstidspunkt her i Bergen, dvs. bilen er på båt. Kan hende det kommer flere skip denne måneden..?

favorittkaffentilnerdrum

Jeg får ut min bil i Bergen neste torsdag :+1: De var ikke så forsinka som de først fryktet. Bilen er ombord Main Highway ;)

lintho

Sitat fra: lintho på torsdag 10. mars 2022, klokken 16:54
Vurderer å bestille en ny TM3 LR. Ser at det er antatt levering i nov 22 :( Kan man anta at giga factory i Berlin vil gjøre at dette estimatet reduseres noe?

Det ble dyrt å vente 1 dag ekstra. Satt å vurderte farge i går og skulle vente til i dag. Det koster 20.000 fordi tesla har satt opp prisen på TM3 LR med 20.000,-
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Moas

Sitat fra: Lulu på torsdag 10. mars 2022, klokken 20:33
Da har jeg hentet min. Overraskende lett og kort utleverings prossess. Tror jeg var inne i 5-10min maks.
Hentet en tesla også denne uken. Det var fullstendig kaos. Noen klikket loddret etter å ha stått i check-in køen hele ettermiddagen for å få beskjed om at innbytte folk måtte stå i en annen kø først. I lokalavisa stod det at folk også måtte få hjelp til å bryte seg inn i bilene sine.

For noen kan starten på et tesla kjøp være traumatiske greier. Selv slet jeg med at batteriet var ladet lavt i forhold til hjemturen og alle ladebrikkene var hjemme. Ikke akkurat noe krigslignende greier, men litt unødvendig. Hvorfor kan de ikke lade til mer enn 30% når du får bilen?
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

geear

Høres ut som mange kunne fått en bedre opplevelse av å velge et helt annet utleveringssted enn det sentrale østlandet. Hva med å velge utlevering i Kristiansand eller Sandnes eller Ålesund eller noe, og heller ta en road trip i ny bil?  :P :o 8) Iallfall i Sandnes får man biler med strøm på, man får god tid og kundeveiledere som er tilgjengelige, en kopp kaffe også om man er tidlig ute. Med Y-en brukte jeg bare noen få minutter på å hente bil, mellom to møter midt i arbeidsdagen. Jeg var sist inn, og førstemann fra pulja vår til å kjøre ut, måtte be om å få porten åpnet, ingen som ble jaget ut der. Åja, og bilene stod ulåst og strøkne innendørs i lyst og godt lokale, og klargjøringen var heller ikke til å klage på.

Colargul

Sitat fra: Bergensbilist på torsdag 10. mars 2022, klokken 23:00
Tror du denne inneholder TMY LR også? Jeg har «siste halvdel av mars» som utleveringstidspunkt her i Bergen, dvs. bilen er på båt. Kan hende det kommer flere skip denne måneden..?
Det er nok både TMY og TM3, ja. Det avgjørende er hva som hadde kommet av biler til Zeebrugge før Main Highway satte kursen mot Norge. Og det kommer en jevn strøm av Teslabåter til Zeebrugge om dagen, så det skulle ikke forundre meg om det blir enda en runde langs kysten, sannsynligvis rundt 20.-25. mars. Senere enn dette blir det neppe - kvartalsavslutningen er meget viktig for Tesla.

TeslaK

Hentet ut Model 3 RWD i dag i Kristiansand! Helt strøken og upåklagelig kundeservice ved utlevering. Tommel opp for Tesla Kristiansand! Bare å glede seg, sinnsykt mye bil for pengene:)
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

bipbop85

Utlevert M3LR i Trondheim i dag. Enkel og grei prosess :-) Ryzen og oppvarmede viskere er på plass.

Contango

Er ikke så begeistret for Lillestrøm. Er ingen stor kundeopplevelse å hente ny bil der. Men bilen var uten feil eller mangler.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

heiho

Sitat fra: Contango på onsdag 30. mars 2022, klokken 22:40
Er ikke så begeistret for Lillestrøm. Er ingen stor kundeopplevelse å hente ny bil der. Men bilen var uten feil eller mangler.

Jeg er veldig fornøyd med Lillestrøm. For meg er Tesla en helt vanlig bruksbil og ikke noe spesielt i noen grad. Foretrekker derfor utlevering uten bløtkake, blomster eller en selger oppi halsen.

Contango

Sitat fra: heiho på torsdag 31. mars 2022, klokken 12:46
Jeg er veldig fornøyd med Lillestrøm. For meg er Tesla en helt vanlig bruksbil og ikke noe spesielt i noen grad. Foretrekker derfor utlevering uten bløtkake, blomster eller en selger oppi halsen.
Så vidunderlig for deg, da. Jeg tenkte faktisk ikke så mye på bløtkaker og blomster og har hentet ut noen Teslaer før. Selv foretrekker jeg en levering uten å bli sendt frem og tilbake i ustrukterte køer uten at noen egentlig forteller deg hva problemet er og vedkommende som lover deg svar umiddelbart ikke akkurat følger opp. Og andre som bare sitter der og tydeligvis har andre oppgaver og ikke møter blikket ditt. Minner meg litt om innsjekkingen på flyplasser. Drammen er mye bedre.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA