Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av tornaldo, mandag 03. januar 2022, klokken 14:08

« forrige - neste »

Johnsen92

Ser ut som mange norske biler er på viking bravery og glovis condor også. Snart i zeebrugge så tipper jeg de fraktes med prometheus leader til drammen. Ankomst 24fev

Thorleif Hallen

Jeg bestilte en model 3 i januar som hadde levering i mai - det ble flyttet til tidlig mars i dag, så da må jeg jo faktisk planlegge litt: Er det noen som vet ca leveringstid på originale gummimatter til model 3? Er det som alt annet Tesla: Mellom 30 min og 4 år?

Johnsen92

Vet ikke hvor lang tid det tar hos tesla. Jeg bestilte hos begood og det tok 3 dager.

Fikk du vin inne i appen nå og sms?

mnt

Jeg bestilte for ca. 1 mnd siden og gummimattene kom ca. 2-3 dager etter bestilling.

Thorleif Hallen


mnt

Kan jeg spørre hva din VIN er?

Bestilte 23. jan og hadde estimert levering i august, men har nå også fått VIN - ikke fått SMS eller blitt kontaktet.

Thorleif Hallen


mnt



Johnsen92

Sitat fra: mnt på fredag 18. februar 2022, klokken 09:06
Kan jeg spørre hva din VIN er?

Bestilte 23. jan og hadde estimert levering i august, men har nå også fått VIN - ikke fått SMS eller blitt kontaktet.

Vin er at en bil er tildelt deg. Så vil tippe levering i mars og ikke august. Tesla vil få ut enormt med biler i Q1

Johnsen92

Noen som har fått vite hvilken båt bilene er på og tid de kommer til norge? Får ikke vite noe men nå sier de midten av mars mens før var det feb/mars

tornaldo

Det har tydeligvis blitt en forsinkelse et eller annet sted mellom avlasting i Zeebrugge og transport til Norge. Det ligger vel ikke an til at omtrent noen får bil i februar, noe som ble estimert både for TM3 og TMY. Det er vel heller ikke levert ut voldsomt mange i Tyskland.

Jeg antok at det ville være mange på Auto Advance, men av bildene å dømme fra Drammen havn, var det bare noen få Tesla ombord, men et lass med varebiler.

Du kan ikke vise dette vedlegget.


Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Johnsen92

Ja. Har vært grusomt vær i europa. Tror min bil er på glovis condor. De har drevet rundt utenfor zeebrugge i 5 dager men har nå fått klaraignal for ankomst ikveld

SHill

#88
Jeg fikk SMS på torsdag 17/2, om levering i første halvdel av mars.

Tesla-chat sa at bilen min er på Viking Bravery. Først kunne de ikke bekrefte om den kom med ny MCU, men senere i chatten så bekreftet de at den kommer med AMD Ryzen.

Model 3 RWD

487***

SHill

Jeg ser at Viking Bravery og Nordic Ace var i Zeebrugge samtidig, 17/2.

Nordic Ace kommer til Drammen i morgen, 22/2, kanskje den kommer med noen Tesla(?)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA