Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av tornaldo, mandag 03. januar 2022, klokken 14:08

« forrige - neste »

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

haraldjo

Ser ut til å være endringer av ledstripene for blant annet ryggelys. Ingen utvendige endringer. Tror de er kommet på Fremont biler.


2020 Hyundai Ioniq solgt mars 2022
TM3 2022 mars 2022

wa11in

Da fikk jeg VIN jeg også gitt! Ordren har stått stille i lange tider i påvente av innbytte-pris, i dag gikk jeg lei og valgte vekk hele innbyttegreia. Og vips- der var VIN gitt! Hvor er det jeg kan sjekke opp hvilket skip bilen er på? :) LRW3E7FR4NC484XXX

tornaldo

Det kan du trolig ikke finne ut av for øyeblikket. Tipper den enten er ankommet Zeebrugge med Hyperion Ray, eller er på Viking Bravery.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Johnsen92

Prata med tesla idag som sa forventet levering på min bil var siste uken i feb. Jeg skulle mest sannsynlig bli kontakt ang leveringsdato denne eller neste uke. Dette vil vell tilsi at bilen er på en båt som nærmer seg. Jeg tipper Viking Bravery, Eller hyperion Ray.

LRW3E7FRXNC48****

Kan folk si ifra om de får vite noe mer om leveringstid og hvilke båter til norge som har tesla biler?

tornaldo

Hvis du har VIN tidlig på 48-tallet, så var den med Hyperion Ray.

PS! Når man skal skrive VIN, og lurer på om noen vet noe om denne, så er det en stor fordel å ikke X-ut for mye av sifrene til slutt. Det er tross alt hvor i serien bilen er produsert, som ofte gir en indikasjon på det ene og andre. Maks bør man fjerne siste tre siffer.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Johnsen92

Sitat fra: tornaldo på mandag 14. februar 2022, klokken 14:50
Hvis du har VIN tidlig på 48-tallet, så var den med Hyperion Ray.

PS! Når man skal skrive VIN, og lurer på om noen vet noe om denne, så er det en stor fordel å ikke X-ut for mye av sifrene til slutt. Det er tross alt hvor i serien bilen er produsert, som ofte gir en indikasjon på det ene og andre. Maks bør man fjerne siste tre siffer.

Takk for tips.
LRW3E7FRXNC4874**

tornaldo

Produsert 12/13 januar, så enten med Viking Bravery eller Glovis Condor.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

wa11in

Sitat fra: tornaldo på mandag 14. februar 2022, klokken 15:06
Produsert 12/13 januar, så enten med Viking Bravery eller Glovis Condor.

Du er helt guru på det her jo, haha! Finner du produksjonsdato og skipsinfo på min også bare ved å se på VIN? LRW3E7FR4NC4842XX

Snakket med Tesla i dag, og fikk bekreftet levering fra "tidlig i mars til midten av mars". Bekreftet også at det var med AMD og 12v Li-ion batteri :)

tornaldo

Sitat fra: wa11in på mandag 14. februar 2022, klokken 16:18
Sitat fra: tornaldo på mandag 14. februar 2022, klokken 15:06
Produsert 12/13 januar, så enten med Viking Bravery eller Glovis Condor.

Du er helt guru på det her jo, haha! Finner du produksjonsdato og skipsinfo på min også bare ved å se på VIN? LRW3E7FR4NC4842XX

Snakket med Tesla i dag, og fikk bekreftet levering fra "tidlig i mars til midten av mars". Bekreftet også at det var med AMD og 12v Li-ion batteri :)

Neida, skal ikke ta på meg æren for det. Siden jeg har et par biler på vei, følger jeg med på det tyske forumet. Der er det veldig mye informasjon, som jeg strengt tatt bare videreformidler.

De har excel- oversikter over biler/vin, der folk deler produksjonsdato (de får papirer på bilene før bilen kommer) etc. Og så er det egne tråder der det er mye informasjon om skipene som er på vei, når VIN blir utdelt på de ulike skipene.

Og ut fra dette kan man trekke ganske klare konklusjoner for når bilene kommer til Norge.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

tornaldo

Noen som forventer levering sent i februar eller tidlig i mars, som finner sin bil på et UECC skip på vei til Norge? Søk med VIN.

https://www.uecc.com/customer-supplier-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Nish11

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 15. februar 2022, klokken 13:15
Noen som forventer levering sent i februar eller tidlig i mars, som finner sin bil på et UECC skip på vei til Norge? Søk med VIN.

https://www.uecc.com/customer-supplier-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Not showing anything for me. Vin in 481 series.

Nish11

I contacted Tesla via chat today and they say my car in transit and expect first half of March. They will contact 10 days before to schedule delivery.

Vin is in 481 series.

tornaldo

Usikker hva de definerer "in transit" som, men det er veldig sannsynlig at det kom med Hyperion Ray, og deretter ble lasta om i Auto Advance som lå ved siden av Hyperion Ray i et par dager i Zeebrugge. Auto Advance et i Malmø nå, med ankomst Drammen havn i 18-tiden i morgen. Man kan vel håpe på de første leveransene i slutten av neste uke, men mars kommer fort.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Nish11

Sitat fra: tornaldo på onsdag 16. februar 2022, klokken 12:37
Usikker hva de definerer "in transit" som, men det er veldig sannsynlig at det kom med Hyperion Ray, og deretter ble lasta om i Auto Advance som lå ved siden av Hyperion Ray i et par dager i Zeebrugge. Auto Advance et i Malmø nå, med ankomst Drammen havn i 18-tiden i morgen. Man kan vel håpe på de første leveransene i slutten av neste uke, men mars kommer fort.

I was assuming the same thing you wrote and expecting delivery next week but now have to replan. May be lot of people asking this information and they are replying similar to all instead case by case.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA