HJELP fort !

Startet av Vikki, fre 14. jan 2022, kl. 15:52

« forrige - neste »

Vikki

Snakker med en som har tilbudt meg 2013 nissan leaf med 11 av 12 prikker på batteriet.. nylig eu godkjent. men ingen service hefte foreligger. skal få bilen for 46K..  ville dere tatt sjansen ??

HCO

Du skriver ingenting om behovet ditt. Jeg ser særlig 2 forhold som du må tenke over:

1. Rekkevidde: En 2013 Leaf med friskt batteri har praktisk rekkevidde om sommeren på 78km og om vinteren på 56km. Dersom den har 11 av 12 streker kan det bety at praktisk rekkevidde er så lite som 71km/53km. Er det nok for deg?

2. Ladestandard: Leaf bruker Chademo for hurtiglading, noe man dessverre finner stadig sjeldnere på hurtigladestasjonene. Dersom man stort sett bare har behov for saktelading hjemme eller på jobb kan det gå greit, men dersom man ofte må lade langs veien vil det bli et økende problem.
2019 Tesla Model 3
2022 Zero SR/F
2026 Kia Niro EV

Vidar_S

Med tanke på pris-/utstyrsnivå og batteristreker har du jo litt å sammenligne med her:  https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.792.2000183&sort=PRICE_ASC&year_from=2013&year_to=2013 

Men som HCO skriver kommer det jo også an på hvilket behov du har i forhold til rekkevidde og lademuligheter.

elektrolux

Service er i praksis det samme som en EU kontroll, så la i alle fall ikke det stoppe deg fra å kjøpe den.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Service hefte er vel over og ut i dag. Hvor kan man sjekke historien på en bil i dag ?
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

TB

Merkeforhandler har elektronisk service hefte. Men, historier om at de ikke leverer ut data til andre enn eier. Forsåvidt naturlig, men i noen tilfeller leveres ikke historikken fra tidligere eiere ut. Dermed blir det på biler med mange eiere komplisert å hente ut komplett historikk.

Det gamle service heftet har fortsatt en funksjon.
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Burger

Synes prisen er der en 2013 Leaf burde ligge. De som ligger over er ofte solgt fra forhandlere med garanti.

Sitat fra: Ingeniøren på fre 14. jan 2022, kl. 18:54
Service hefte er vel over og ut i dag. Hvor kan man sjekke historien på en bil i dag ?
Jeg hadde servicehefte i 2015 leafen jeg solgte. Stemplet hver gang jeg var på service.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA