Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utlevering av biler

Startet av thomasez, mandag 10. januar 2022, klokken 20:45

« forrige - neste »

thomasez

Hei.

Bilen vi har bestilt kom ifølge selger med båt rundt julaften. Den var tydeligvis ikke alene så den står fremdeles på klargjøring i Drammen.

Er det noen som har fått utlevert bil fra denne båtlasten?

Det noen spekulerer i i utenlandske fora er at Kia er trege med å levere ut biler for å sikre at de får oppgradert software og bytta noen varmepumpedeler på de som trenger det. Det gjelder visst biler produsert før 11 september. Jeg lurer på når bilene fra denne båtlasken ble produsert, men skulle jeg gjette var det etter den datoen.

Jeg er ekstremt utålmodig og hadde gitt beng i om jeg måtte inn til garantifikser, men skjønner jo at forhandler vil levere en så fulverdig bil som mulig.

ToreTorell

Hei!

Tror kanskje jeg har fått bil som var med på dette skipet. Skipet min bil var på het Morning Pilot. Og den ble levert til Sverige rundt da. Så ble den transportert til Bergen, og jeg fikk den nå på fredag. Så ingen problem her.

thomasez

Bil via Sverige om skipet laster av i Norge virker snålt, så høres ut som to forskjelige batcher.

Takk for svaret. Jeg (og selger) venter fremdeles på å få kjerra fra Drammen og jeg lurer virkelig på hvorfor det skal ta så lang tid. Men i romjulen leverte de ut biler som hadde ankommet rundt 8 desember så det kan virke som om kaoset er stort i Drammen nå.

thomasez

Ifølge sjappa er nå bilen hos dem, men den vil ikke bli utlevert med hengerfeste. Det er de tomme for.

De har fått inn en god del biler nå og hadde en bil uten kjøper for halvannen uke siden. Det kan lønne seg å ringe rundt og spørre om de har noen biler uten eier på lager eller på vei. Man får kanskje ikke akkurat det man vil ha, men man kan få bil da.

Spurte om de hadde problem med vinterhjul, men "det går foreløbig greit" :=)

thomasez

(Sjappa er Autoria Ski, jeg vet ikke om de har noen bil nå men det er jo verdt å høre med dem.)

thomasez

Fikk bilen til slutt og ifølge selger har de ikke klart å få sendt alle bilene som ankom med båt til Drammen i jula videre. Lang kø for understellsbehandling.

Men hengerfeste fikk jeg ikke med ennå. De har visst begynt å komme inn, men der er jeg i kø.

esan

Det er som kjent mangel på microchipper som er årsaken til lang leveringstid. Det går spesielt ut over GT Line modellen, fordi den har mer bruk av microchip enn de enklere modellene med færre avanserte systemer.
Fikk høre at modellen GT Line SE nå tilbys som et alternativ til de som har bestilt  GT Line. Dette fordi den har kun GT Line designet, men mangler en del funksjoner. Den kan leveres innen få måneder. Men dersom man bestiller den avanserte GT Line modellen, kan det ikke garanteres levering før opp mot 2. kv. 2023.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA