Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tips og triks

Startet av daktari, torsdag 30. desember 2021, klokken 20:56

« forrige - neste »

LMOR

Jeg har gjort dette flere ganger. Er som en restart av en datamaskin/mobil.
Du mister ingenting.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Hallgrim86

Sitat fra: LMOR på fredag 25. februar 2022, klokken 11:36
Jeg har gjort dette flere ganger. Er som en restart av en datamaskin/mobil.
Du mister ingenting.

Man kan også sette bilen i rollomode og få av alt av antispinn osv, for science.

telcontar

Sitat fra: LMOR på fredag 25. februar 2022, klokken 11:36
Jeg har gjort dette flere ganger. Er som en restart av en datamaskin/mobil.
Du mister ingenting.

Høres bra ut, skal ta en restart etter jobben idag.

telcontar

Update på stuck app status.

Restart prosedyren beskrevet tidligere løste problemet. Tok kanskje 2min hele prosessen.

ArTa

Den hvite bombrikken synes jeg er ikke tar seg helt fint i kupeen som stort sett er svart  i bilen min. Har noen smart sted å plassere / montere i bilen (samtidig som den blir registrert av bompengeleverandør) uten at den er synlig. I den andre bilen (E-tron) så brukte jeg Plasti Dip på bombrikken, kan Forsåvidt gjøre det nå og, men hvis noen har noe smart triks så hører jeg gjerne det.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Trond.m

Sitat fra: ArTa på torsdag 10. mars 2022, klokken 12:47
Den hvite bombrikken synes jeg er ikke tar seg helt fint i kupeen som stort sett er svart  i bilen min. Har noen smart sted å plassere / montere i bilen (samtidig som den blir registrert av bompengeleverandør) uten at den er synlig. I den andre bilen (E-tron) så brukte jeg Plasti Dip på bombrikken, kan Forsåvidt gjøre det nå og, men hvis noen har noe smart triks så hører jeg gjerne det.
Er det ikke bare å legge den i hanskerommet da ? De leser vel skiltet uansett.

ArTa

Havnet på denne løsningen: Plasti Dip spray
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Trond.m

Ble jo veldig fint det 😊👍

eSim

Leste på facebook gruppen at noen har åpnet dekselet bak speilet og lagt bombrikken der. Er visst god plass der. Har ikke prøvd dette selv.

ArTa

Sitat fra: eSim på lørdag 12. mars 2022, klokken 08:37
Leste på facebook gruppen at noen har åpnet dekselet bak speilet og lagt bombrikken der. Er visst god plass der. Har ikke prøvd dette selv.

Og da havnet den i det dekslet over bakspeilet, trengte ikke å lakkere :). Takk for tipset
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

ErikMe

Noen som vet om det er mulig å begrense klimatiserings funksjon ?  Trenger egentlig bare litt varme for å defroste ruter etc. I dag tidlig startet jeg klimatisering 5-6 minutter før avreise og bilen ble kvalmende varm, viftene både på utsiden og innsiden gikk så det ulte.  Selv om klima'n stod innstilt til 19 grader, driver side only og temperaturen utendørs såvidt var under frysepunkt.

Og selvsagt hadde oppvarmingen suttet til seg sin del av batteriet  :)

ErikMe

noen som vet om det er mulig å slå av kjørelys ? har som vane å skru av lyset når jeg kjører forbi nabon's stuevindu rett v/ innkjøringen om kvelden/natta.

LMOR

Nye ladeproblemer på Eviny Voss. Helt umulig å lade på noen av stasjonene. Stoppet bare opp med en gang.
Så kom jeg på at jeg skulle ta en full restart for å se om det hjalp.
Null problem etterpå!
Tips i tilfelle noen andre får samme problemer.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

#58
Sitat fra: LMOR på fredag 25. mars 2022, klokken 17:47
Nye ladeproblemer på Eviny Voss. Helt umulig å lade på noen av stasjonene. Stoppet bare opp med en gang.
Så kom jeg på at jeg skulle ta en full restart for å se om det hjalp.
Null problem etterpå!
Tips i tilfelle noen andre får samme problemer.
Godt tips. Men litt urovekkende at dette skjer og er relatert til restart. Går ut fra at du startet og stoppet bilen...låste og låste opp først. Det er jo oftest knyttet til låsing av ladekabelen.

LMOR

Ja, prøvde alt, og på 5 forskjellige steder 2-3 ganger hvert sted.., før jeg restartet og prøvde igjen på det første stedet jeg prøvde, som også er den samme jeg har ladet på flere ganger før.
Men nå kommer det vel ny SW snart som før ha fixet en del problemer.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA