Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW iX på Finn

Startet av Trond.m, torsdag 30. desember 2021, klokken 18:50

« forrige - neste »

Trond.m

Noen satser åpenbart på at den siste idioten ikke er død:

919.000 for iX40 er drøyt.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=243021411

Electric cars in Norway

He he. Så fint bilde i annonsen da :D

Jan E-28

Er det egentlig det?
Den bilen ligger vel på ca 850.000 i dag med det utstyret. Blir ca 912.000kr om en får den levert i 2023, noe dagens bestillere kanskje burde kalkulere med. Men her får du bilen levert "med en gang".
Syntes ikke den prisen var så gal jeg. Selv om det kanskje er ganske kjip følelse å ha betalt "med mva" pris for en elbil i 2022. Da lønner det seg kanskje mer å kjøpe annet merke el.bil for henting i dag, også bytte den til neste år. Men vil ikke si noen er den siste idiot om de går for denne?
Bimmers: Ix50 ila 2022? (erstatter de to bruksbilene Ford/320si), 320si -06, 528i -85, 535i -87, 535dcoe300 -82,  E21 Hartge 335 og annet E28 evighetsprosjekter.

Beemers: K100LT -85, K100LT -87 & K1100RS -96.

F-Kart 200 gateregistrert.
Ford GranConnect 7-seter.

turfsurf

Sitat fra: Jan E-28 på tirsdag 04. januar 2022, klokken 12:53
Er det egentlig det?
Den bilen ligger vel på ca 850.000 i dag med det utstyret. Blir ca 912.000kr om en får den levert i 2023, noe dagens bestillere kanskje burde kalkulere med. Men her får du bilen levert "med en gang".
Syntes ikke den prisen var så gal jeg. Selv om det kanskje er ganske kjip følelse å ha betalt "med mva" pris for en elbil i 2022.
iX40 får man vel lenge før 2023 om man bestiller nå. Man får jo noen prosenter i rabatt hos BMW nesten uten å spørre, så den relle prisen er vel ned mot 800k avhengig av om man har firmarabatt eller ikke. Så jo, den er ganske overpriset. Og så er den sikkert ikke slik man selv vile ha konfigurert den.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Hva er ventetiden på nybil nå? BMW rapporterte jo nylig utsolgt for iX og i4 hele 2022 og måtte rekruttere flere folk.
Det er jo en god del biler som skulle blitt levert før jul, men som ble utsatt til mars - de mangler deler og kan fort gå til sommeren før de kommer.

650 iX levert så langt, men de bilene forhandlere har på lager forsvinner fortløpende. Bare 15 biler på finn.no.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m


Hallgrim86

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 04. januar 2022, klokken 18:32
Enda en som tror en BMW iX40 kan selges for nær en million  :o

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=243142623

Bilen koster rett over en million ny? Noe jeg ikke får med meg her?

Supercharged ender på ca 1 Mill
+ Vinterdekk
+ Keramisk coat
+ Utvidet skinnpakke

1050. Selges for 979. Synes da ikke det var helt bak mål? Er flere som selger de lavere utstyrsnivåene dyrere enn nypris.


Trond.m

#7
Supercharged har en veiledende kampanjepris på 895.000, men ingen betaler så mye. Hvis det var 6-12 mnd. ventetid kunne jeg forstå prisen. Men det er neppe mer enn 3 mnd. ventetid.
Tror ikke det er marked for å selge iX40 for mer enn veilendende pris, men det er ikke forbudt å være grådig. Tror bare det er vanskelig å finne noen som vil betale så mye for en bil med begrenset rekkevidde.
iX50 derimot vil være gull verd, for der er det stor sjanse for mva over 600K før en ny bil kan leveres.

daktari

Det virker som om ganske mange har fått iX50en selv om den skulle blitt levert senere i -22, så ikke sikkert det stemmer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Hallgrim86

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 04. januar 2022, klokken 19:11
Supercharged har en veiledende kampanjepris på 895.000, men ingen betaler så mye. Hvis det var 6-12 mnd. ventetid kunne jeg forstå prisen. Men det er neppe mer enn 3 mnd. ventetid.
Tror ikke det er marked for å selge iX40 for mer enn veilendende pris, men det er ikke forbudt å være grådig. Tror bare det er vanskelig å finne noen som vil betale så mye for en bil med begrenset rekkevidde.
iX50 derimot vil være gull verd, for der er det stor sjanse for mva over 600K før en ny bil kan leveres.

Joa, det var vel kanskje i grenseland. Men det er jo ofte folk som er villige å betale mer for å få bil asap.

EDIX40

Er det urovekkende mange iX40 til salgs på Finn?
Er selv litt usikker på hva jeg synes om bilen, og det virker som at mange allerede angrer...

LMOR

40stk er vel ikke så mange, det er levert 1600 til sammen. Tipper mange har bare kjøpt for å selge videre, og noen vil ha M60 el.l. Vet noen som angrer på at de ikke hadde kjøpt de beste setene, som sikkert selger hvis prisen blir god nok, osv.
Det er 150 Ioniq5 til salgs. Og 32 id.4 GTX, selv om det er levert veldig få av disse.
Jeg angrer ikke :-)

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Zooom

Jeg ser på ix40 på finn og ser at noen kun har knapper for seteinnstilling i døra og ikke den knapperaden bak. Regner med at det betyr at den ikke har memory? Noen som kan bekrefte det? Trodde nesten det var standard.

Trond.m

Uten knapper har den ikke multifunksjons-pakken. Men minne av sete og rattposisjon knyttet til profil er standard. Men da har du ikke valg mellom 2 innstillinger.

Zooom

Sitat fra: Trond.m på søndag 13. mars 2022, klokken 11:31
Uten knapper har den ikke multifunksjons-pakken. Men minne av sete og rattposisjon knyttet til profil er standard. Men da har du ikke valg mellom 2 innstillinger.
Aha. Betyr det at man kan ha flere profiler med personlige innstillinger, men kun en innstilling per profil?

Sitter ellers å lurer på hva som er mest fornuftig(eller minst ufornuftig). Ix40 med wlpt på "kun" ca. 400 km til 850' eller ix50 med wltp 600 til 1,1++.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA