Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2020 M3P - Vil ikke lade på UMC eller TWC

Startet av Qlan, onsdag 29. desember 2021, klokken 20:37

« forrige - neste »

Qlan


[/quote]
Vi skulle uansett hatt muligheten til å logge ut alle innloggede tredjeparts-brukere fra Teslakontoen. Og at de etter dette måtte logge inn på nytt. Har en mistanke om at allerede innloggede "apper" ol. ikke må logge inn selv om man endrer passord. Litt usikker på om alle må logge inn på nytt når man aktiverer Tostegs-autorisering. Noen som har prøvd?
[/quote]

Helt enig! Jeg opprettet 2FA nå, men usikker på om det påvirker noe med tanke på at jeg allerede hadde endret passordet på brukeren min, men likevel hadde "appen" tilgang til bilen.. Burde absolutt vært en liste inne på nettsiden hvor man kunne fjernet tilgang e.l. på tidligere innlogginger, slik som man kan på en mengde andre tjenester. Er jo ekstremt mange som bruker Tesla API, og dermed er en potensiell risiko slik jeg ser det, og Tesla skjønner jo særs lite av dette.. Verken Charge-teamet eller Serviceteamet jeg har snakket med skjønte noe som helst av dette, så jeg får ringe de i morgen og høre hvordan de kan få fikset dette for min del i alle fall. Nå har jeg snart brukt en uke på å finne ut av dette, og det samme har Tesla - selv om jeg nevnte dette som en potensiell feilkilde når vi begynte å feilsøke, men de avfeide det ganske kjapt ettersom jeg hadde endret passord, men nå har jeg jo "bevist" at dette tydeligvis ikke er nok. Ser flere på amerikanske forumer har skrevet noe om at V3 Tokens (som har noe med API-tilgang å gjøre) tydeligvis beholder tilgangen sin til tross for passordbytte..
2020 Tesla Model 3 Performance

jlan

Kanskje opprette en ny Tesla konto på en annen e-post adresse, og "selge" bilen til den?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Toalmar

Se vedlagt vilkår vedrørende å avslutte en konto hos Jedlix
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Ellemelle

Sitat fra: Qlan på mandag 03. januar 2022, klokken 22:31
Ser flere på amerikanske forumer har skrevet noe om at V3 Tokens (som har noe med API-tilgang å gjøre) tydeligvis beholder tilgangen sin til tross for passordbytte..
Nei, det er fordelen med å bruke token i steden for å gi bort passordet: en token kan du revoke https://www.teslaapi.io/authentication/oauth
Ville vært rart hvis de har fjernet revoke-muligheten.

turfsurf

Sitat fra: Ellemelle på mandag 03. januar 2022, klokken 23:28
Ville vært rart hvis de har fjernet revoke-muligheten.
Det er nok der, men det krever da at man bruker APIet. Burde vært ett brukergrensesnitt for det.

Tipper alle token går ut når refresh tokenet har gått ut etter man bytter passord. Refresh token pleier å ha litt lengre levetid. Det er ihvertfall ganske vanlig oppførsel.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Når de har fått bruker/passord så genererer de vel selv nytt token, og de varer vel 30 eller 60 dager eller hva det nå er?

Ellemelle

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 04. januar 2022, klokken 06:26
Sitat fra: Ellemelle på mandag 03. januar 2022, klokken 23:28
Ville vært rart hvis de har fjernet revoke-muligheten.
Det er nok der, men det krever da at man bruker APIet. Burde vært ett brukergrensesnitt for det.
Ja det er veldig enkelt å sette opp en "Tesla Token Generator". Problemet hvis dette gjøres av en tredjepart, er at du er nødt til å oppgi brukernavnet og passordet ditt for å kunne bruke den generatoren.

Motorwatt

#22
Sitat fra: Qlan på mandag 03. januar 2022, klokken 22:31
Ser flere på amerikanske forumer har skrevet noe om at V3 Tokens (som har noe med API-tilgang å gjøre) tydeligvis beholder tilgangen sin til tross for passordbytte..
Litt gammel tråd, men her er min opplevelse: Min bil ville ikke sove på dagtid, men hver natt gikk den "offline" mellom 00:00 til 06:00 presis. Her må det nødvendigvis være en eller annen tisplanlegger som har blitt lagret fra en app jeg har testet. Byttet passord flere ganger, og Tesla kjørte en oppdatering som skulle slette alle tokens. Ingenting hjalp. Tesla foreslo å kjøre en fabrikktilbakestilling fra bilen, og problemet forsvant momentant. Så noen filer må troligvis ligge igjen i bilen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA