Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Prisøkning?  (Lest 1685 ganger)

HPF

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Prisøkning?
« Svar #15 på: Mandag 10. Januar 2022, klokken 23:42 »
Raskt søk så fant jeg denne, EV 6 GT AWD:
Linken går til GT Line som er en del rimligere enn GT.
så får du vel fort 20 kNOK i frakt antakelig og fort 10 kNOK til fortolling, antirust mv. så si 510 da, 40 kNOK mer i Norge.
Går jo fint å ta fly ned å hente bilen selv.

Forhandleren jeg kjøpte fra holder til i Frankfurt så det var ca 9 timers kjøretur til Grenaa i Danmark. Tok nattfergen over til Varberg og var ved Svinesund ca. kl 9. Papirene var ferdig utfylt fra forhandleren og ingen kø så papirene ble raskt stemplet, tok ikke mer enn 5-10 min. Det ene dokumentet ble sendt tilbake til forhandleren, var vel bevis på at bilen var innfortollet til Norge elns, og et par måneder etterpå refunderte de meg tysk moms.

Jeg fikk også med kopi av dokumentene (inkl. kvitteringen) fra den danske VW forhandleren Golfen kom fra, som var VW i Grenaa, så jeg passerte butikken på vei til fergen.

Jeg ser Oslo-Frankfurt fly nå koster 500 med SAS og Grenaa-Varberg fergen en tusenlapp.

Sjekket det med rustbehandling før jeg kjøpte Golfen og fikk til svar at den eneste VW som ble rustbehandlet etter ankomst Norge var Amarok. Hvis KIAene blir rustbehandlet regner jeg med KIA i Norge vil brukt det som skremselspropaganda mot parallellimport.
« Siste redigering: Tirsdag 11. Januar 2022, klokken 04:31 av HPF »

ToreTorell

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #16 på: Tirsdag 11. Januar 2022, klokken 08:57 »
Takk for svar alle! Da roer jeg meg litt :) Får ta kontakt med selger og høre.

Jeg betalte 493 000 for min (RWD 77,4KWH Exclusive inkl. hengerfeste), men det var med rabatter fra fagforening.

Bjoris

• Gold Member
    • Vis profil
    • Elbil bloggen
« Svar #17 på: Tirsdag 11. Januar 2022, klokken 09:15 »

Jeg betalte 493 000 for min (RWD 77,4KWH Exclusive inkl. hengerfeste), men det var med rabatter fra fagforening.

Grattis med bil, du har fått en ok pris da når jeg forstår det er med vinterhjul og hf. Jeg gikk for GT-Line AWD selv om det er hinsides leveringstid. Jeg bytter nok dagens ID4 før ferien nå uansett, da får jeg en Ioniq 5 så får vi bare ser når EV6en kommer en gang i 2023, mye kan ha skjedd til da:)
« Siste redigering: Tirsdag 11. Januar 2022, klokken 15:28 av Bjoris »

staljin

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #18 på: Torsdag 13. Januar 2022, klokken 10:50 »

For nesten samme pris får en EV6 GT fra Tyskland. Dog etter 6-9 måneder

https://www.automobile-kraemer.de/eu-neuwagen-kia-ev6-ev6-gt-bafa-faehig-klimaauto-21-zoll-alu-sportsitze-el-heckklappe-winterpaket-x__314664.php

Prøvekjørt bilen GT line i går og er fullstendig solgt. Cool bil.
« Siste redigering: Torsdag 13. Januar 2022, klokken 11:08 av staljin »

Bjoris

• Gold Member
    • Vis profil
    • Elbil bloggen
« Svar #19 på: Torsdag 13. Januar 2022, klokken 12:26 »

For nesten samme pris får en EV6 GT fra Tyskland. Dog etter 6-9 måneder

https://www.automobile-kraemer.de/eu-neuwagen-kia-ev6-ev6-gt-bafa-faehig-klimaauto-21-zoll-alu-sportsitze-el-heckklappe-winterpaket-x__314664.php

Prøvekjørt bilen GT line i går og er fullstendig solgt. Cool bil.

Jeg gikk også for GT Line, blir antkaelig en periode med Ioniq5 før vi får EV6 i 2023 en gang og den har jo alt så da hadde det vært nedtur med en EV6 med mindre utstyr:)