Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2021.44.25 - Holiday update (kun for S og X)

Startet av Lynet, søndag 26. desember 2021, klokken 12:22

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 28. desember 2021, klokken 09:28
Selv på de nye X og S kommer ikke dette i skjerm foran ratt, men på storskjermen MCU. Da har det null verdi.
Har du i det hele tatt prøvd det? På 3/Y og nye S/X er skjermen så høyt opp at det er godt synlig uansett. Fungerer veldig bra, og gjør hele oppdateringen verdt det IMO.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

o.b.lix

Sitat fra: turfsurf på fredag 31. desember 2021, klokken 09:49
Har du i det hele tatt prøvd det? På 3/Y og nye S/X er skjermen så høyt opp at det er godt synlig uansett. Fungerer veldig bra, og gjør hele oppdateringen verdt det IMO.

Det er vel ingen i Norge som har prøvd nye S og X da de ikke er til salgs her i landet.

Men i min X kan jeg altså sjekke blindsone i skjerm foran ratt, er det bil der jeg skal svinge, er den rød i skjermen, jeg tar for gitt at ny S og X har det likedan.

Da er det dustete at man skal sjekke kameraet på en skjerm til høyre om man skal svinge til venstre?

På 3 og Y har man jo ikke annet valg, men jeg snakket om S og X
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

turfsurf

Sitat fra: o.b.lix på fredag 31. desember 2021, klokken 10:50
Da er det dustete at man skal sjekke kameraet på en skjerm til høyre om man skal svinge til venstre?

På 3 og Y har man jo ikke annet valg, men jeg snakket om S og X
Men nye S/X har samme layout på hovedskjerm som 3/Y, og siden det funker bra der ser jeg ingen grunn til at det ikke skal funke bra på nye S/X. Altså langt ifra "ubrukelig".

Hadde det vært bedre å ha det i IC? Ja, mest sannsynlig. Men det er stor forskjell på det og ubrukelig som du påstår.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Jeg syns indikasjonen i ICU fra AP-visualiseringen er altfor treg. Spesielt hvis man for eksempel kommer fra en påkjøringsrampe og vil veksle "på direkten" over til venstrefila. Da ser jeg alltid fysisk og i speil før jeg veksler. AP-visualiseringen er OK hvis trafikken flyter jevnt og man bare skal veksle én fil.

OhmPaPa

Ut i fra denne lista



er det kun Cold Weather Improvements som jeg tenker er en forbedring av betydning blant det som kommer til min TMX med MCU2.

Alle morosakene kommer ikke - dvs spill kommer vel men jeg spiller nesten ikke i bilen så...

Stemmer dette med inntrykket for dere som har oppgradert?

Tror kanskje jeg venter en versjon eller to til flere snarveier som setevarme, defrost og brukerprofil kommer tilbake.

JorEl

2015 S AP1 MCU2 , begynner å bli en del forskjellige kombinasjoner ;)

Begynner med sammendraget https://youtu.be/x7Ya0X-zfJQ?t=507
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 31. desember 2021, klokken 12:34
Ut i fra denne lista er det kun Cold Weather Improvements som jeg tenker er en forbedring av betydning blant det som kommer til min TMX med MCU2.

Alle morosakene kommer ikke - dvs spill kommer vel men jeg spiller nesten ikke i bilen så...

Stemmer dette med inntrykket for dere som har oppgradert?

Tror kanskje jeg venter en versjon eller to til flere snarveier som setevarme, defrost og brukerprofil kommer tilbake.
Edit waypoints og dark mode liker jeg.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Kim Kim

Subwoofer tuningen var helt super.

Dra SUB på maks, og dra ned BAS under null. Da slipper du mye skrangling fra vibrasjon i dører og en «renere» lyd. Dette pga elementene i dørene kan fokusere på mellomtoner isteden for å kaste bort energi på å forsøke seg på dypere toner.

Jeg synes jeg fikk et mye bedre lydbilde i det minste
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Vaduz

Dæven det her var krise, alle nyttige funksjoner som klima og setevarme er gjemt dypere i menyen, og i stedet er det masse stygge ikoner ingen bruker for spill og kalender etc.
Skal undersøke og fikle litt men v11.0 ser ut som et stort skritt bakover. Alt folk vil ha er fungerende auto vindusviskere og selvkjøring, alt det tullet med å flytte rundt på ikoner og legge til spill er helt uinteressant når alle uansett har en mobil og pc/PlayStation hjemme. Hvorfor skjule de mest brukte funksjonene i sub meny??

np

Helt enig, er totalt katastrofe. Spesielt med været som det er nå, kan frontruta på X'en bli full av dugg i løpet av sekunder, helt random. Å fjerne defrosten fra "første" side er totalt idioti. Her har noen ingeniører født og oppvokst i California fått litt for fritt spillerom. Form over function. Not OK.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

kodax

Krise...totalt katastrofe...enig i at de har gjort et par ting som ikke virker helt gjennomtenkt, men dersom dette var klimakset i en dommedagsfilm så hadde jeg blitt ørlite skuffet ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

DagfinnN

Helt enig. Altfor sterk ordbruk her.
2 konkrete mangler etter mitt syn:
1 Fjernet sveipmenyen under bilen. Den var jeg glad i.
2 Bruker plass til ikoner som mange ikke ønsker. Innfør mulighet til å fjerne spill og fjas ikonene slik at vi kan erstatte med flere nyttige snarveier som defrost, setevarme og lignende.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

turfsurf

Sitat fra: np på tirsdag 04. januar 2022, klokken 21:27
Helt enig, er totalt katastrofe. Spesielt med været som det er nå, kan frontruta på X'en bli full av dugg i løpet av sekunder, helt random. Å fjerne defrosten fra "første" side er totalt idioti. Her har noen ingeniører født og oppvokst i California fått litt for fritt spillerom. Form over function. Not OK.
Som mange har påpekt tidligere her: selv om frontruta kan dugge på få sekunder, så vil ikke defrost fjerne duggen på like få sekunder. Om det tar 1 eller 10 sekunder har stort sett ingen betydning. Stort sett er den type duggdannelse på utsiden, da er det riktige valget å trykke på viskerknappen. Den har umiddelbar virkning. Alternativt slå på nødblinken og stoppe.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Lynet

Forbedring:
Nå kan jeg finne telefon med bare ett trykk, tidligere var det to trykk.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jokke

Håpet at denne oppdateringen skulle vokse på meg men dessverre ikke, utseende er greit nok men funksjonaliteten er noe av det dårligste tesla har levert.
Må fomle for å treffe med fingeren på det som før var enkelheten selv bla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA