Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2021.44.25 - Holiday update (kun for S og X)

Startet av Lynet, søndag 26. desember 2021, klokken 12:22

« forrige - neste »

Lynet

Ble litt lei av å se alt som skjer på modell 3 og Y, så oppretter denne tråden kun for X og eventuelt S.
Er det noen i hele tatt som har fått denne på S eller X i Norge?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

kodax

Kanskje lurt å indikere at det gjelder TMX/TMS i tittelen, da det virker som endel som bruker forum-apper ikke lett ser hvilken kategori en tråd ligger i.

Forøvrig; ingen update her ennå. Blir sikkert kjekt med edit waypoints, Tiktok håper jeg at jeg kan skjule, resten syns jeg egentlig ikke er spesielt interessant.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Lynet

Ble mest skuffet over at vi ikke for sidekameravisning ved bruk av blinklys.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

HKS

#3
Ser ikke ut som den har begynt å rulle ut enda for S/X i Norge.
Blir spennende å se om noe av dette etterhvert også dukker opp for biler med MCU1. I og med at enkelte punkter under "Legacy Model S/X" er merket med Intel Atom Processor (som er MCU2) tyder på at de har planer om å komme med oppdateringen til MCU1-biler også.

Men man må nok regne med at mesteparten av videreutvikling fra Tesla sin side kommer til å skje på biler med horisontal skjerm, dvs. Model 3/Y, S/X (2021+) og etterhvert Cybertruck.

 
Tesla Model 3 Long Range

kodax

Sitat fra: Lynet på søndag 26. desember 2021, klokken 15:27
Ble mest skuffet over at vi ikke for sidekameravisning ved bruk av blinklys.
Jeg tenkte først at det bare ville ha verdi dersom de hadde vist det i IC, og at å kikke ned på den vertikale skjermen ikke vil være gunstig, men kanskje det ville hatt en verdi allikevel..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Lynet

Helt klart en verdi når man skal svinge til høyre og du har et sykkelfelt på høyre side av vegen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

kodax

Sitat fra: Lynet på søndag 26. desember 2021, klokken 17:26
Helt klart en verdi når man skal svinge til høyre og du har et sykkelfelt på høyre side av vegen.
"Helt klart" er for påståelig for noe man ikke har prøvd vil jeg påstå, potensielt kan det jo feks. ta vekk fokus fra noe annet. Men jeg ser use-casen, så det kan godt hende det ville hatt en verdi totalt sett.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Ellemelle

Sitat fra: HKS på søndag 26. desember 2021, klokken 16:22
I og med at enkelte punkter under "Legacy Model S/X" er merket med Intel Atom Processor (som er MCU2) tyder på at de har planer om å komme med oppdateringen til MCU1-biler også.
Jeg forstår ikke hvordan du trakk den slutningen.
Grunnen til at de er merket med "Intel" er at MCU1 ikke støtter den funksjonen, og aldri kommer til å gjøre det heller. Du får ikke TikTok på MCU1.

HKS

Sitat fra: Ellemelle på søndag 26. desember 2021, klokken 21:22
Sitat fra: HKS på søndag 26. desember 2021, klokken 16:22
I og med at enkelte punkter under "Legacy Model S/X" er merket med Intel Atom Processor (som er MCU2) tyder på at de har planer om å komme med oppdateringen til MCU1-biler også.
Jeg forstår ikke hvordan du trakk den slutningen.
Grunnen til at de er merket med "Intel" er at MCU1 ikke støtter den funksjonen, og aldri kommer til å gjøre det heller. Du får ikke TikTok på MCU1.
Da missforstod du meg, det er flere punkter på listen hvor det ikke står Intel Atom Processor, ergo kan det se om de har planer om å komme med deler av oppdateringen til MCU1.

Tesla Model 3 Long Range

Ellemelle

Ja, der hvor det er hake så får alle det, der det er strek får ingen det, og der det står "Intel" får de med MCU2 det.

Lynet

Da ser jeg på Teslafi at flere X har fått julegaven  :)

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

o.b.lix

Sitat fra: Lynet på søndag 26. desember 2021, klokken 15:27
Ble mest skuffet over at vi ikke for sidekameravisning ved bruk av blinklys.

Selv på de nye X og S kommer ikke dette i skjerm foran ratt, men på storskjermen MCU. Da har det null verdi.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Lynet

Temperaturinnstilling for høyre side vises kun når noen sitter der.  Men kun ved felles justering.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

thebadger

Liker UI refresh, men det har blitt dustete vanskelig å sette på avdugging av vindu. Spotify har blitt enda verre. Trykker du på "nylig spilte" så starter den en låt som er relatert til det du trykket på.
Men en milliard poeng for Sonic i arkaden 😁

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA