Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 light show (2021 bagasjerom åpner ikke)

Startet av model3pw, lørdag 25. desember 2021, klokken 18:00

« forrige - neste »

model3pw

Noen flere her sine 2021 modeller som det ikke virker på? Kommer lyd (åpner 1 cm men den gir opp).

El motor på bagasjerom virker på alt annet, men ikke under light show.

Ingen stor fare akkurat, men er jo irriterende at noe ikke virker....

Har forsøkt å justere åpning til max (var på det fra før) om det skulle ha noe å si, men det hadde ingen innvirkning.

Pitmairen

Luka gikk ikke opp på min heller, tror heller ikke speilene bevegde seg. Kanskje det har noe med temperatur å gjøre. Hvis det er under en viss temp, kanskje noen ting blir skrudd av for å ikke ødelegge noe hvis det har fryst fast eller er full av snø.

Handyman

Sitat fra: Pitmairen på søndag 26. desember 2021, klokken 09:42
Luka gikk ikke opp på min heller, tror heller ikke speilene bevegde seg. Kanskje det har noe med temperatur å gjøre. Hvis det er under en viss temp, kanskje noen ting blir skrudd av for å ikke ødelegge noe hvis det har fryst fast eller er full av snø.
Alt beveget seg i minus 10 på vår Y. Tror ikke at det er temperaturavhengig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: Handyman på søndag 26. desember 2021, klokken 10:43
Alt beveget seg i minus 10 på vår Y. Tror ikke at det er temperaturavhengig.
Samme her. Lysshow i minus 18 med både bagasjerom, speil og vinduer.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

model3pw

Ser flere videoer på youtube (2021 modeller) har samme problem. Det virket på min for første gang idag, så da har det feilet ca 5/virket 1. Er vel en svakhet med løftemekanismen på enkelte modeller.

Stig-Arne

Tror det ikke har noe som helst med løftemekanismen å gjøre. Heller med tiden programmet er satt opp for å kjøre aktuator for opplåsning og løft.

Ferry

Jeg prøvde showet på kvelden julaften. Var så mørkt, så jeg la ikke merke til alt som skjedde. Men neste dag stod to av vinduene åpne. Da jeg skulle lukke dem fra app-en, så gikk noen opp og noen ned. Men aldri alle opp eller ned samtidig. Stod heldigvis parkert på et øde sted uten nedbør den natta.

Leaf_2014

Min åpner ikke, men så har den også generelt 50% hell med åpning, resten av gangene må den røskes opp for hånd. Står inne i tørr garasje. Bare 2-3 måneder ventetid på verkstedtime.
Leaf 2014

Hideyowife

Testet 2 ganger. Første gang gikk bakluka opp men på nyttårsaften gjorde den ikke det. Bakluka sliter litt generelt nå i kulda syns jeg. Veldig ofte vi må hjelpe den igang. Virker som det er litt svake motorer for å åpne den. Får se om det blir meldt inn til Tesla etterhvert. Vil se om det blir bedring til våren før vi evt gjør noe mer.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA