Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW IX priser etter 1.1.2023

Startet av audioboy, tirsdag 13. desember 2022, klokken 19:41

« forrige - neste »

Oddaa

Sitat fra: daktari på søndag 25. februar 2024, klokken 10:37Den høyden er opp til gardinen/vindu.

Under gulvet har iX lite plass, mens etron har ca 25 cm høyde undere hele gulvet.

Over gardinen har etron masse plass mens iX har masse foringer i tak og bakluke stjeler plass.

Bruke man bare 500 l bagasje på alle turer er begge like bra. Bruker man 900 l så funker ikke iX.
Har ingen grunn til å betvile målene du oppgir. Den «anerkjente» banankassetesten gir 8 kasser på både iX og e-tron (7 på sportback), antar det da lastes til taket? Med baksetene slått ned havnet iX på 25 og e-tron på 23.
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

daktari

Sitat fra: Oddaa på lørdag 02. mars 2024, klokken 22:54
Sitat fra: daktari på søndag 25. februar 2024, klokken 10:37Den høyden er opp til gardinen/vindu.

Under gulvet har iX lite plass, mens etron har ca 25 cm høyde undere hele gulvet.

Over gardinen har etron masse plass mens iX har masse foringer i tak og bakluke stjeler plass.

Bruke man bare 500 l bagasje på alle turer er begge like bra. Bruker man 900 l så funker ikke iX.
Har ingen grunn til å betvile målene du oppgir. Den «anerkjente» banankassetesten gir 8 kasser på både iX og e-tron (7 på sportback), antar det da lastes til taket? Med baksetene slått ned havnet iX på 25 og e-tron på 23.
2 ekstra på iX som er ca 25 cm lenger er vel akkurat godkjent?

Men banakasseformen gjør at det er mer luft i etron-testen. Bl.a. de siderommene og under gulvet som ikke blir utnyttet skikkelig. Etron kan man si scorer falsk litt lavt i forhold til bagger og poser, selv om det er det riktige tallet banankasser.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Oddaa

Sitat fra: daktari på lørdag 02. mars 2024, klokken 23:11
Sitat fra: Oddaa på lørdag 02. mars 2024, klokken 22:54
Sitat fra: daktari på søndag 25. februar 2024, klokken 10:37Den høyden er opp til gardinen/vindu.

Under gulvet har iX lite plass, mens etron har ca 25 cm høyde undere hele gulvet.

Over gardinen har etron masse plass mens iX har masse foringer i tak og bakluke stjeler plass.

Bruke man bare 500 l bagasje på alle turer er begge like bra. Bruker man 900 l så funker ikke iX.
Har ingen grunn til å betvile målene du oppgir. Den «anerkjente» banankassetesten gir 8 kasser på både iX og e-tron (7 på sportback), antar det da lastes til taket? Med baksetene slått ned havnet iX på 25 og e-tron på 23.
2 ekstra på iX som er ca 25 cm lenger er vel akkurat godkjent?

Men banakasseformen gjør at det er mer luft i etron-testen. Bl.a. de siderommene og under gulvet som ikke blir utnyttet skikkelig. Etron kan man si scorer falsk litt lavt i forhold til bagger og poser, selv om det er det riktige tallet banankasser.
Nå falt jeg av lasset, hva er 25 cm lenger?
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Trond.m

#183
Banankasse-testen er interessant for de som har ment at iX har så lite bagasjerom at den er helt uaktuell. Har hatt båte EQC, etron og iX. På EQC følte jeg at bagasjerommet var lite, men tenkte aldri over det med iX. Med id.buzz som jeg kjører, ja da nå da snakker vi om romslig bagasjerom.Der er det aldri behov for «Tetris" 😉. Men dette er vel litt på siden av temaet «priser på iX» 😊.
Med de kampanjene som er på iX nå, så kjenner jeg at jeg har lyst på iX igjen for det er en fantastisk bil å kjøre. Det blir nok helst en moderat utstyrt bil med ved ventilerte kunstskinn seter. Jeg ble aldri helt fortrolig med kvaliteten på skinnsetene, og dessverre er stoffsetene for sære rent designmessig. Er heller ikke stor fan av treverk og krystall-knapper, noe rike kinesere sikkert elsker. Og fargen bør helst være mørk så ikke bevertennene foran blir for dominerende 😂.  Men jeg venter med å gjøre noe til jeg ser prisen ipå Q6 i løpet av mars.

Skogs

Sitat fra: Trond.m på søndag 03. mars 2024, klokken 08:13Og fargen bør helst være mørk så ikke bevertennene foran blir for dominerende

Hate it or love it er det noe som heter.
Bestilte i fargen Blue Ridge Mountain. Ene og alene for «different makes special». Skal det være annerledes får det være gjennomført. IX har et spesielt design mtp. På nyskaping. Da får man stå i det og gjøre det skikkelig mener nå jeg.
VW ID4 - 1st 2021

Trond.m

#185
Jo, da ser den 😉. Jeg har gått hele veien fra å synes den var stygg til råtøff og valgte derfor Oxide grey på min siste. Nå er jeg litt tilbake til at det er litt «too much» 😉
Storm grey er nok min favoritt nå, men Blue Ridge Mountain er en spennende farge. Hadde den på en i3 og jeg angrer fortsatt litt på at jeg solgte den 🥺

Men tilbake til priser. Det blir vel fortsatt 900K til 1 mill for en greit utstyrt bil som betyr 40K i året i rentetap i forhold til å ha penger i banken. Så det koster nok minst 12000 pr. mnd uansett hvordan man regner på det.  Med tanke på at salget av dyre elbiler stuper i EU, så er det nok enda bedre kampanjer i vente for den som har is i magen. Hadde BMW også gitt 0,99 i rente derimot, så blir det igjen aktuelt med en bil i denne prisklassen.  Inntil da kjører jeg med et smil i min grønne og hvite id.buzz 😉

daktari

Sitat fra: Oddaa på lørdag 02. mars 2024, klokken 23:38
Sitat fra: daktari på lørdag 02. mars 2024, klokken 23:11
Sitat fra: Oddaa på lørdag 02. mars 2024, klokken 22:54
Sitat fra: daktari på søndag 25. februar 2024, klokken 10:37Den høyden er opp til gardinen/vindu.

Under gulvet har iX lite plass, mens etron har ca 25 cm høyde undere hele gulvet.

Over gardinen har etron masse plass mens iX har masse foringer i tak og bakluke stjeler plass.

Bruke man bare 500 l bagasje på alle turer er begge like bra. Bruker man 900 l så funker ikke iX.
Har ingen grunn til å betvile målene du oppgir. Den «anerkjente» banankassetesten gir 8 kasser på både iX og e-tron (7 på sportback), antar det da lastes til taket? Med baksetene slått ned havnet iX på 25 og e-tron på 23.
2 ekstra på iX som er ca 25 cm lenger er vel akkurat godkjent?

Men banakasseformen gjør at det er mer luft i etron-testen. Bl.a. de siderommene og under gulvet som ikke blir utnyttet skikkelig. Etron kan man si scorer falsk litt lavt i forhold til bagger og poser, selv om det er det riktige tallet banankasser.
Nå falt jeg av lasset, hva er 25 cm lenger?
Sorry, det er 10 cm, iX er lenger enn etron. 4,9 vs 5 m.

(25 cm er forskjellen på ID.4 og etron...)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Oddaa

Sitat fra: daktari på søndag 03. mars 2024, klokken 10:18
Sitat fra: Oddaa på lørdag 02. mars 2024, klokken 23:38
Sitat fra: daktari på lørdag 02. mars 2024, klokken 23:11
Sitat fra: Oddaa på lørdag 02. mars 2024, klokken 22:54
Sitat fra: daktari på søndag 25. februar 2024, klokken 10:37Den høyden er opp til gardinen/vindu.

Under gulvet har iX lite plass, mens etron har ca 25 cm høyde undere hele gulvet.

Over gardinen har etron masse plass mens iX har masse foringer i tak og bakluke stjeler plass.

Bruke man bare 500 l bagasje på alle turer er begge like bra. Bruker man 900 l så funker ikke iX.
Har ingen grunn til å betvile målene du oppgir. Den «anerkjente» banankassetesten gir 8 kasser på både iX og e-tron (7 på sportback), antar det da lastes til taket? Med baksetene slått ned havnet iX på 25 og e-tron på 23.
2 ekstra på iX som er ca 25 cm lenger er vel akkurat godkjent?

Men banakasseformen gjør at det er mer luft i etron-testen. Bl.a. de siderommene og under gulvet som ikke blir utnyttet skikkelig. Etron kan man si scorer falsk litt lavt i forhold til bagger og poser, selv om det er det riktige tallet banankasser.
Nå falt jeg av lasset, hva er 25 cm lenger?
Sorry, det er 10 cm, iX er lenger enn etron. 4,9 vs 5 m.

(25 cm er forskjellen på ID.4 og etron...)

Det er faktisk kun 5 cm forskjell, 490 vs 495.
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

daktari

Sitat fra: Oddaa på søndag 03. mars 2024, klokken 11:27
Sitat fra: daktari på søndag 03. mars 2024, klokken 10:18
Sitat fra: Oddaa på lørdag 02. mars 2024, klokken 23:38
Sitat fra: daktari på lørdag 02. mars 2024, klokken 23:11
Sitat fra: Oddaa på lørdag 02. mars 2024, klokken 22:54
Sitat fra: daktari på søndag 25. februar 2024, klokken 10:37Den høyden er opp til gardinen/vindu.

Under gulvet har iX lite plass, mens etron har ca 25 cm høyde undere hele gulvet.

Over gardinen har etron masse plass mens iX har masse foringer i tak og bakluke stjeler plass.

Bruke man bare 500 l bagasje på alle turer er begge like bra. Bruker man 900 l så funker ikke iX.
Har ingen grunn til å betvile målene du oppgir. Den «anerkjente» banankassetesten gir 8 kasser på både iX og e-tron (7 på sportback), antar det da lastes til taket? Med baksetene slått ned havnet iX på 25 og e-tron på 23.
2 ekstra på iX som er ca 25 cm lenger er vel akkurat godkjent?

Men banakasseformen gjør at det er mer luft i etron-testen. Bl.a. de siderommene og under gulvet som ikke blir utnyttet skikkelig. Etron kan man si scorer falsk litt lavt i forhold til bagger og poser, selv om det er det riktige tallet banankasser.
Nå falt jeg av lasset, hva er 25 cm lenger?
Sorry, det er 10 cm, iX er lenger enn etron. 4,9 vs 5 m.

(25 cm er forskjellen på ID.4 og etron...)

Det er faktisk kun 5 cm forskjell, 490 vs 495.
Ah, enda en feil fra meg.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vaduz

Sitat fra: Skogs på søndag 03. mars 2024, klokken 08:41
Sitat fra: Trond.m på søndag 03. mars 2024, klokken 08:13Og fargen bør helst være mørk så ikke bevertennene foran blir for dominerende

Hate it or love it er det noe som heter.
Bestilte i fargen Blue Ridge Mountain. Ene og alene for «different makes special». Skal det være annerledes får det være gjennomført. IX har et spesielt design mtp. På nyskaping. Da får man stå i det og gjøre det skikkelig mener nå jeg.

Det er vel ikke nyskapning som gjør designet spesielt, det er heller gammeldags fake-grill av plast som er gjort enorm da det i gamle dager signaliserte stor motor. Akkurat som en påfugl.

MG

Sitat fra: Atifb på fredag 01. mars 2024, klokken 10:33Gratulerer 👍🏽 Fikk du noe rentekampanje på denne?

Sorry sent svar. Ingen rentekampanje. Ble fortalt at alt ble gjort for å få prisen lavest mulig. Men fikk storkunderabatt + litt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA