Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betydelige forbedringer for AP(?) rundt mars (2022)

Startet av kodax, torsdag 23. desember 2021, klokken 09:20

« forrige - neste »

kodax

- "Whole Mars" sier at europeiske AP-brukere klager på feil fartsgrenser (som nok betyr at bilen tror det er en annen fartsgrense enn det som faktisk gjelder) og feil fart i det man passerer skiltet (som vel betyr at farten ikke er redusert).
- Elon svarer at de sikter på betydelige forbedringer for eiere utenfor USA rundt mars (2022), avhengig av godkjenninger fra myndighetene.

Så, hva kan disse endringene innebære da, mon tro?

Teslarati spekulerer i at det har en sammenheng med kommende krav fra myndighetene:
https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-improvements-europe-release/

Kan det også være at Tesla har tatt opp hansken ift. Mercedes sin L3 DRIVE-PILOT?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Dette med fartsgrenser og skilt ble også diskutert her:

https://elbilforum.no/index.php?topic=55208.msg968601#msg968601

Hva skal man med "regulatory approvals" for å fikse dette? Men denne frasen ("Dependent on regulatory approvals") har etterhvert blitt en flittig brukt sikkerhetsventil for EM sine tidsestimater.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Jeg tror «forbedringene»  dreier seg om mer enn fartsgrenser og skilt.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Radial

Jøss, er ikke AP perfekt altså EM? 🤭
Alt kan bli bedre ,men tror ikke på det før jeg ser det😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA