Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.44.5

Startet av Motorwatt, fredag 10. desember 2021, klokken 06:42

« forrige - neste »

skysurfer

1,71 på Ionity??? Sist jeg sjekket var det over 8...
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

geear

Sitat fra: turfsurf på onsdag 22. desember 2021, klokken 16:12
Fikk testet litt hurtiglading på Ionity i går med denne versjonen. Skal si at det har blitt forbedringer på ladefarten på LG batteriet.

Startet på litt over 180kW (får vel ikke så mye mere på Ionity), droppet under 100kW på 55%. Ladet 56kWh på 31 minutter. Dvs 80% av SoC på 31 minutt vinterstid. Ladet fra 5-85%. Da er det og sannsynligvis mere fart å hente på SuC v3.

Ladet på Ionity siden prisen der var under det halve av SuC (1,71 vs 3,90). Må si forskjellene i ladeopplevelse var sånn ca 10 sekund ekstra for å sveipe kortet.
Så bra! Og på SuC v3 vil du sikkert bikke godt over 200 kW en kort stund i starten. Kan virke som de bare behøvde erfaringsdata fra LG-pakken (sannsynligvis i fare for å gå på samme degraderingssmellen som Panasonic-pakken opplever?), og har justert opp såpass at LG-pakken ikke lenger er å anse som noe dårlig alternativ. Hadde selvfølgelig vært kjekt med 5 kWh ekstra, men nå ser de andre ulempene ut for å være feid unna.

Sitat fra: skysurfer på onsdag 22. desember 2021, klokken 19:29
1,71 på Ionity??? Sist jeg sjekket var det over 8...
Har nok ladeavtale. Enten med nybil eller via fast avgift hver måned.

Kim-

Ikke for å spore av, men fra å gå fra Panasonic til LG har vært helt konge, typ full regen på morgningen, selv i kaldt vær.. Superladet i dag, men selvfølgelig måtte jeg dele lader med en annen så stanget i rundt 55kW opp til 50%, rett opp i 115kW når fyren forran koblet av
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Sitat fra: Kim- på onsdag 22. desember 2021, klokken 21:25
Ikke for å spore av, men fra å gå fra Panasonic til LG har vært helt konge, typ full regen på morgningen, selv i kaldt vær.. Superladet i dag, men selvfølgelig måtte jeg dele lader med en annen så stanget i rundt 55kW opp til 50%, rett opp i 115kW når fyren forran koblet av
Ja, i kaldt vær er regen helt klart bedre med LG.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: geear på onsdag 22. desember 2021, klokken 20:08
Har nok ladeavtale. Enten med nybil eller via fast avgift hver måned.
Ladeavtale ja. 39/mnd.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Sitat fra: turfsurf på onsdag 22. desember 2021, klokken 21:48
Sitat fra: geear på onsdag 22. desember 2021, klokken 20:08
Har nok ladeavtale. Enten med nybil eller via fast avgift hver måned.
Ladeavtale ja. 39/mnd.
På Ionity sine sider står det 190/2,50. Gammel avtale?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 22. desember 2021, klokken 21:50
På Ionity sine sider står det 190/2,50. Gammel avtale?
Merkespesifikk. La til Ionity pakke nå nettopp.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA