Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Har bestilt meg en Ariya - har du?  (Lest 6138 ganger)

arthur

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Har bestilt meg en Ariya - har du?
« Svar #45 på: Fredag 29. Juli 2022, klokken 09:26 »
Agrol = 8% rabatt på største batteripakke! Jo mer jeg ser, og leser, om denne bilen jo mer interessant synes jeg den er. Litt lite bagasjerom, men barna er for lengst ute av redet.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020
Hyundai Kona - april 2021

El-inor

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #46 på: Mandag 01. August 2022, klokken 10:32 »
Da har jeg mottatt informasjon fra min forhandler om at de første skipslastene med Ariya Evolve 87 kwh e-4ORCE - altså 4x4, er ventet til landet i desember måned. Opprinnelig leveringsmåned var september, så heller ikke Nissan klarer altså den opprinnelig lovede leveringsterminen, men slik er jo bilverdenen i dag.

abbflex

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #47 på: Tirsdag 09. August 2022, klokken 13:02 »
Har bestilt en Nissan Ariya Advance 63KWh ,  som er forventet å være i Norge i starten av september.  Er tydligvis ombord en båt på vei til europa nå. da den har hatt status "ombord" hos forhandler ganske lenge.
Har sett på andre bilmerke-fora at noen vet hvilken båt som brukes til å frakte biler, så man kan følge den for å se om den er i rute.   Er det noen her som har track på hvilken båt Nissan bruker som er estimert å være i europa i starten av september ? 
VW ID.4 GTX - Bestilt
Nissan Ariya Advance - Bestilt.

arthur

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #48 på: Tirsdag 09. August 2022, klokken 17:45 »
Bestiller man en Evolve 87 kwH i dag så kan man forvente levering mars/april i følge BNH i dag!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020
Hyundai Kona - april 2021

El-inor

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #49 på: Onsdag 10. August 2022, klokken 09:56 »
Har bestilt en Nissan Ariya Advance 63KWh ,  som er forventet å være i Norge i starten av september.  Er tydligvis ombord en båt på vei til europa nå. da den har hatt status "ombord" hos forhandler ganske lenge.
Har sett på andre bilmerke-fora at noen vet hvilken båt som brukes til å frakte biler, så man kan følge den for å se om den er i rute.   Er det noen her som har track på hvilken båt Nissan bruker som er estimert å være i europa i starten av september ?

I gamle dager ble bilene på båtene fra Nissan som regel lastet om på mindre feeder-båter i Amsterdam. Vet ikke om det er slik fortsatt.