Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har bestilt meg en Ariya - har du?

Startet av Løytnanten, onsdag 22. desember 2021, klokken 20:47

« forrige - neste »

Løytnanten

Sitat fra: _OE_ på lørdag 19. februar 2022, klokken 18:13
Noen må rygge inn med høyreside klint inn til veggen for å få opp førerdøren.... for de som må det er plasseringen lite tilfredstillende...hadde jeg bodd i GB/Japan hadde saken vært anderles

@FTS@
Skjønner - da er dessverre ikke Ariya det rette valget for dere som har slike parkeringsforhold.

Løytnanten

Da forstår informasjonssjefen i Nissan Nordic slik at leveringstiden for biler som kommer etter den første leveransen av AWD i august/september er svært usikker. Det høres også ut til at den første leveransen er utsolgt og at alle nye kontrakter signeres med usikker leveringstermin.

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

El-inor

Noen som har bestilt Ariya AWD i det siste og vet hvilken leveringstid de opererer med nå?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

El-inor

Fortsatt bare meg her inne som har bestilt Ariya?

Nå er jo 2wd-utgavene bare et par måneder unna levering, og jeg forventer min awd om "bare" fem måneder - eller "et øyeblikk" som det nå er i elbilsammenheng.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

eiskre

Forventet leveringstid ble nettopp endret med 2 måneder. Fra sep/okt til nov/des. Så Nissan sliter nok også med halvlederkrise etc..

El-inor

Sitat fra: eiskre på onsdag 20. april 2022, klokken 13:44
Forventet leveringstid ble nettopp endret med 2 måneder. Fra sep/okt til nov/des. Så Nissan sliter nok også med halvlederkrise etc..

Leit å høre. Jeg er lovet levering i september og har så langt ikke hørt noe annet fra min selger/forhandler. Håper virkelig ikke at Nissan senker seg ned på VW-nivå når det gjelder informasjonsflyt.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

eiskre

Bestilte ikke før Mars, så det er nok fra 2. eller 3. levering. Antar at de som bestilte først får biler i september.

El-inor

Sitat fra: eiskre på tirsdag 26. april 2022, klokken 13:50
Bestilte ikke før Mars, så det er nok fra 2. eller 3. levering. Antar at de som bestilte først får biler i september.

Det var trøstende og oppklarende ord, eiskre!
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Havvo

Har bestilt en 87kwh 4x4. GUN metallic og blå nappaskinn


Sent from my iPhone using Tapatalk

El-inor

Da er det bare tre måneder til vi "førstebestillere" kan forvente å motta vår Ariya. Alle som har bestilt 2WD, trolig enda tidligere. Det blir spennende å se om Nissan, i motsetning til VW, overholder sine lovnader når det gjelder leveringstermin.

Regner med at alle som mottar nærmere opplysninger om leveringstidspunkt poster det her.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

e-Stig

Sitat fra: El-inor på torsdag 16. juni 2022, klokken 21:59
Da er det bare tre måneder til vi "førstebestillere" kan forvente å motta vår Ariya. Alle som har bestilt 2WD, trolig enda tidligere. Det blir spennende å se om Nissan, i motsetning til VW, overholder sine lovnader når det gjelder leveringstermin.

Med over en halv million produserte Leaf vil det overraske om Nissan går på de klassiske smellene som de fleste andre har gjort. Det må i så fall skyldes ytre omstendigheter, på samme måte som VW og de andre har hatt problemer i forbindelse med krigen.

Kan godt tenke meg å prøve en Ariya, selv om jeg syns den ligger litt høyt i pris. Følger stort sett med på forum og FB på alle interessante elbilmodeller og det blir spennende å lese hva de første eierne skriver om Ariya etter hvert.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Daniel_0007

Sitat fra: e-Stig på torsdag 16. juni 2022, klokken 22:57
Sitat fra: El-inor på torsdag 16. juni 2022, klokken 21:59
Da er det bare tre måneder til vi "førstebestillere" kan forvente å motta vår Ariya. Alle som har bestilt 2WD, trolig enda tidligere. Det blir spennende å se om Nissan, i motsetning til VW, overholder sine lovnader når det gjelder leveringstermin.

Med over en halv million produserte Leaf vil det overraske om Nissan går på de klassiske smellene som de fleste andre har gjort. Det må i så fall skyldes ytre omstendigheter, på samme måte som VW og de andre har hatt problemer i forbindelse med krigen.

Kan godt tenke meg å prøve en Ariya, selv om jeg syns den ligger litt høyt i pris. Følger stort sett med på forum og FB på alle interessante elbilmodeller og det blir spennende å lese hva de første eierne skriver om Ariya etter hvert.

Nå er jo leaf en helt annen bil en Aryia, veldig simpel i forhold plus at den har vært bygd i flere år så de har nok en Haug med leaf deler liggende rundt.
Tipper første året blir veldig begrensende på hvor mye de leverer
Model 3 2019 LR Rwd

Daniel_0007

40 første har ankommet landet men perfomance utgaven har blitt trukket av markedet i Norge, lurer på hvorfor, kanskje var så få som valgte den.

https://elbil.no/nissan-oker-prisene-pa-ariya/?fbclid=IwAR2Yu4mHMXVkq99UPrit4DasujX3fVoruXdZHuz_mMYEvFqCxN8lvP71SuY
Model 3 2019 LR Rwd

El-inor

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 27. juli 2022, klokken 19:47
40 første har ankommet landet men perfomance utgaven har blitt trukket av markedet i Norge, lurer på hvorfor, kanskje var så få som valgte den.

https://elbil.no/nissan-oker-prisene-pa-ariya/?fbclid=IwAR2Yu4mHMXVkq99UPrit4DasujX3fVoruXdZHuz_mMYEvFqCxN8lvP71SuY

Ja, her får VW ID.5 en verdig konkurrent. Det blir spennende å lese de første sammeligningstestene.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

El-inor

Kr 12 000,- eller 2,3% er jo ingen skremmende prisøkning på toppmodellen. Det blir imidlertid spennende å se om Nissan gjennomfører prisøkningen også for kunder som for lengst har bestilt bilen, eller om de gjør som Møller - beholder kontraktsprisen selv om ordlyden i kontrakten gir dem muligheten til å øke prisen.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA