Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor reparere lakk/skade i Oslo

Startet av En til svensk, torsdag 13. januar 2022, klokken 21:28

« forrige - neste »

En til svensk

Jeg har klart å skrape noen stygge merker på venstresiden. Hva jeg kan se er fire paneler ripet/skadet (se bilde): A (døren) og B (sidepanelet) er av metall mens C og D er av plast.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Jeg skal begynne å sjekke med verksteder hva det koster å få dette utbedret, men tenkte spørre her først. Har dere noen tips på sted i Osloområdet som gjør dette (eller utenfor hvis det evt. er mye billigere) og hva det eventuelt kan tenkes koste?
Viktigst er å få fikset panel B, som nok må skiftes (eller eventuelt hamres ut igjen, hvis man fortsatt gjør slikt?). Bunnlisten (sølvfarget) på døren samt panel C må nok også skiftes, men er av mer kosmetisk betydning.
Panel D har små merker og trenger nok bare litt ny lakk. Finnes det noen lakk-penn som funker bra, og med riktig farge? (Hyundai kaller denne fargen "phoenix orange".)
2017 Hyundai Ioniq (nå litt over 50000 km).
Liker også å sykle til hverdags.

arthur

Før tilbakelevering av leasingbil for noen år siden benyttet jeg; https://mikrolakk.no/

Fikk faktisk rådet fra en av selgerne hos forhandler bilen skulle levers (tilbake) til, og var svært fornøyd med både pris og resultat. Finnes mange slike verksteder rundt.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA