Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Type 2-ladekabel uten pistolgrep

Startet av Pål-Per, tirsdag 21. desember 2021, klokken 22:00

« forrige - neste »

Pål-Per

Der jeg bor er det mest hensiktsmessig å parkere med galsida inn mot muren og ladeportsida ut mot veien. Det er trangt nok som det er der, fra før, og jeg bekymrer meg for at det lange håndtaket kombinert med at kabelen er såpass lite fleksibel, vil føre til at ladekabelen blir hengende såpass ut i veien at biler, bilspeil eller syklister før eller siden kommer til å sneie borti den eller---enda verre---huke noe fast i den.

Så jeg er på jakt etter en ladekabel som er mer fleksibel og / eller har mer lavprofilert håndtak. Finnes noe sånt?

el-H


Erik Ola Ulvestad

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

DeepFu

Charge amps Beam finnes hos flere forhandlere nå. Til og med på Power, men her: https://www.multicom.no/charge-amps-halo-cable-type-2/cat-p/c/p1000039498?gclid=Cj0KCQiA2ZCOBhDiARIsAMRfv9I2NHjsLXD6ZBakvfFdfaYVyFwP0gKcmgloDEjd3eCBwRCyWpOwCK4aAoXqEALw_wcB var eneste  plassen jeg fant den med 3-fas sånn i farten. Enhver elektriker bør være i stand til å sette på en korrekt kontakt for å få en fungerende kabel.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Orbit

Godt tips!  :+1:

Multicom har byttet om på bildene for 3-fas og 1-fas kabler på nettsiden sin. Den du linket til er bestillingssiden for 3-fas, mens bildet viser en 1-fas kabel. 3-faskabelen er som vist på bildet nedenfor (hentet fra 1-fas kabel hos samme leverandør), dvs litt tykkere.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA