Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NRK Debatten, elbil får skylden

Startet av orodreth, fredag 10. desember 2021, klokken 10:37

« forrige - neste »

Grosor

Hadde jo vært en skjebnens ironi om disse nye prismodellene og utstyr for "smartstyring" på varme, varmtvann og lading fører til en høyere peak belastning enn det vi allerede har i dag...

geear

Tror nok det blir lange nye utredninger og drit om den nye nettleia, så kan nok ta tid før den blir realisert, og ingen vet om den blir realisert i formen den skulle innføres med fra 1. januar.

Tror det er mer enn god nok kapasitet til elbillading nattestid, det er bare en liten del av det totale strømforbruket, og om natta er det betydelig redusert forbruk fra industri. Lader jeg med 11kW så lader jeg 2-3 timer en gang i uka...

keepitsimple

Jeg håper på en nettleiemodell der du betaler nettleie som settes av Nordpol, på samme måte som strømmen. Da vil alle betale forholdsmessig også blir det ikke rare situasjoner der du kan bruke så mye strøm du vil bare for at du gått over en viss grense.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA