Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Softwaretråden

Startet av Zubzero, søndag 19. desember 2021, klokken 16:11

« forrige - neste »

Rusalka

Noen her som nylig har fått bilen levert med ny software ME3 ?
Spesielt interessert i erfaringer med "tracktion mode" som visstnok skal komme med denne oppdateringen på iv80x.
https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=56181

EriTom

Fikk bil levert igår med 3.0 software 😊 Men har ikke fått satt meg så mye inn i menyer osv annet enn å finne ut at å logge på mySkoda ikke fungerer 🙈
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Vurderer en elbil

Gratulerer.

Blir spennende å høre hva du synes  :)
Fossilbil

Vurderer en elbil

Sitat fra: EriTom på lørdag 26. mars 2022, klokken 08:17
Fikk bil levert igår med 3.0 software 😊
Hvordan er opplevelsen?

Har du easy access? At setet går automatisk litt tilbake når du skal ut av bilen. Det var det på en bil jeg testet hos forhandler. Forhandleren sa at det var pga ME3.
Fossilbil

EriTom

Sitat fra: Vurderer en elbil på søndag 08. mai 2022, klokken 09:19
Hvordan er opplevelsen?

Har du easy access? At setet går automatisk litt tilbake når du skal ut av bilen. Det var det på en bil jeg testet hos forhandler. Forhandleren sa at det var pga ME3.
Easy Access funker flott, men SW3.0 krasjer infotainment omtrent hver andre til tredje gang bilen startes og må restartes med å holde standby inne i 10-20 sek 🙈
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Vurderer en elbil

Sitat fra: EriTom på søndag 08. mai 2022, klokken 22:51
SW3.0 krasjer infotainment omtrent hver andre til tredje gang bilen startes og må restartes med å holde standby inne i 10-20 sek 🙈
At det ikke har blitt orden på dette enda, er dårlig.
Fossilbil

Rusalka

Versjon 3.1 kommer til høsten. Min selger sa til meg når jeg hentet bilen i forrige uke (uten 3.0) at oppdatering 3.0 egentlig bare var at bilen kunne nedlaste 3.1 OTA.  Min bil, som ikke hadde 3.0 måtte inn på verksted til høsten for å få inn 3.1 (oppdateringen tok visst flere timer ...)

Gribler

Er det noen som har fått innkalling til oppdatering ennå?
Sitter med bil fra mai '21 og rimelig lei heng og andre bugs i infotainment samt travel assist..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bigdrago

Har snart kjørt 400 mil uten en eneste feil. Annet enn at infotainment måtte restartes hos forhandler da jeg hentet bilen. Har ikke 3.0
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Morten79

For det meste har det fungert veldig fint.  Men noe er det...

1. Ved start av bil, er det heftig forsinkelse på innleggelse av pinkode.  Tar 2-3 sekunder før den responderer pr trykk.
Men det er kun under oppstart. Etter det går det fin fint. 

2. Hvis jeg trykker på parkerings assistent (fysiske) knappen og velger parkeringssensor symbolet går skjermen i svart. Null respons helt svart. Det virker som en bug.  Alt våknet til live igjen ved å trykke på noe annet.

Skoda Enyaq 80X (2022)
Mitsubishi Outlander PHEV (2020)

Bigdrago

3.0.7 ute? Bilen har stått og installert 50 minutter..
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Bil2

Veldig ulike versjoner tydeligvis. Står 3.5 i bilen min.
Oslo
Skoda enyaq  IV 80x juli 2023
Kobberfarget Leaf 2018 40 kWh
Blå Leaf 10.02.2012. Solgt


Egil S

Det kom jo en OTA oppdatering for litt siden som la til et "software info" meny ikon i min bil.
Min sier nå 3.2.
Jeg trodde den hadde 3.1 siden den var produsert i september/oktober 2022, men der tok jeg feil. Siden dette ikonet kom etter oppdatering har vel jeg antageligvis fått 3.2b i følge i3/RSiV sin link.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

i3/RSiV

Jeg fikk OTA oppdatering i dag. Gjaldt utvidet diagnose av høyspenningsbatteriet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA