Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forvarming, blir det varmt nok?

Startet av saparchy, onsdag 15. desember 2021, klokken 14:18

« forrige - neste »

PF

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 01. januar 2022, klokken 15:45
Sitat fra: Orbit på lørdag 01. januar 2022, klokken 09:38
Sitat fra: jkirkebo på fredag 31. desember 2021, klokken 09:06
Hæ, stopper den varmen etter 60 minutter selv om man  er tilkoblet lader? Det var ganske håpløst. Jeg lader ofte i 80-90 minutter på hurtiglader og lar alltid varme/kjøling stå på hele tiden. Hadde blitt passe sur om jeg kom tilbake til en iskald eller glovarm bil...

Og hva om man har hund i bilen? Da må jo kjøling kunne stå på sommerstid.
En må bruke flere av klimatiseringstimerne etter hverandre for å få lenger tid, i praksis opptil 2 timer ved DC-lading (60 min på "klimatiser nå" + 2x30 min på timere). Det krever unødvendig mye MMI/app-fikling å sette opp, så i praksis starter jeg heller klimatisering i app 10 min før jeg skal koble bilen fra lader (gitt det ikke er hund i bilen).

I Teslaen trykker jeg bare på en knapp "keep climate on" når jeg går ut, så står den på i ubestemt tid (eller til batteriet kommer ned i 20%). Får varsel i appen om klimaanlegget har stått på lenge (tror første varsel kommer etter 1 time).

Det går tydeligvis an å gjøre det langt mer komplisert skjønner jeg...

Kjempe komplisert, trykk på knappen start parkeringsvarmer. Så starter den å gå.
Selv om du løper rundt på alle underforum sammen med tursurf og kaster edder og galle om alt som ikke er tesla. Så er det ikke sånn at alle andre kjenner på deres «utfordringer»

turfsurf

Sitat fra: PF på søndag 02. januar 2022, klokken 09:34
Selv om du løper rundt på alle underforum sammen med tursurf og kaster edder og galle om alt som ikke er tesla.
Hva er dette for slags pisspreik. Hvor har jeg "kastet edder og galle" her?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: PF på søndag 02. januar 2022, klokken 09:34
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 01. januar 2022, klokken 15:45
Sitat fra: Orbit på lørdag 01. januar 2022, klokken 09:38
Sitat fra: jkirkebo på fredag 31. desember 2021, klokken 09:06
Hæ, stopper den varmen etter 60 minutter selv om man  er tilkoblet lader? Det var ganske håpløst. Jeg lader ofte i 80-90 minutter på hurtiglader og lar alltid varme/kjøling stå på hele tiden. Hadde blitt passe sur om jeg kom tilbake til en iskald eller glovarm bil...

Og hva om man har hund i bilen? Da må jo kjøling kunne stå på sommerstid.
En må bruke flere av klimatiseringstimerne etter hverandre for å få lenger tid, i praksis opptil 2 timer ved DC-lading (60 min på "klimatiser nå" + 2x30 min på timere). Det krever unødvendig mye MMI/app-fikling å sette opp, så i praksis starter jeg heller klimatisering i app 10 min før jeg skal koble bilen fra lader (gitt det ikke er hund i bilen).

I Teslaen trykker jeg bare på en knapp "keep climate on" når jeg går ut, så står den på i ubestemt tid (eller til batteriet kommer ned i 20%). Får varsel i appen om klimaanlegget har stått på lenge (tror første varsel kommer etter 1 time).

Det går tydeligvis an å gjøre det langt mer komplisert skjønner jeg...

Kjempe komplisert, trykk på knappen start parkeringsvarmer. Så starter den å gå.
Selv om du løper rundt på alle underforum sammen med tursurf og kaster edder og galle om alt som ikke er tesla. Så er det ikke sånn at alle andre kjenner på deres «utfordringer»

Hmm, kjenner meg ikke igjen her. Slik jeg forsto innlegget jeg først svarte på så stoppet varmen etter 30 minutter selv om man var tilkoblet lader. Det overrasket meg stort at det skulle være slik, om det er som du sier og at det bare er å trykke på en knapp så går varmen til man stopper den manuelt så er jo det topp.

Jeg synes slikt er viktig å diskutere, når man en gang skal bytte bil er det ikke nødvendigvis så enkelt å få med seg alle begrensninger og tullete løsninger under en enkel prøvekjøring. Derfor greit å vite om slikt på forhånd så man kan utelukke det aktuelle bilmerket om det er en dealbreaker (som det ville vært for meg).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

PF

Jeg oppfatter det som surmuling og forsøk på å snakke ned e-tron bare fordi ting fungerer annerledes en på Tesla.
Å velge bort en bil bare fordi man eventuelt må skru på varmen hvert 30. min når man lader høres for meg ut som en person som allerede har bestemt seg for at man ikke skal ha. Det er mange ting som gjør at jeg ikke ønsker meg f.eks. Tesla, men jeg løper ikke ned den delen av forumet og påpeker det.

Så derfor oppfatter jeg ditt og tursurf sine bidra til av og til å være lite konstruktive og lite til hjelp.

turfsurf

Sitat fra: PF på mandag 03. januar 2022, klokken 11:28
Jeg oppfatter det som surmuling og forsøk på å snakke ned e-tron bare fordi ting fungerer annerledes en på Tesla.
Hvis du oppfatter etthvert innspill om forbedringer til etron som forsøk på å snakke den ned, så skjønner jeg kommentaren din. Det gir litt audi-fan-boy vibber (ja da, sikkert mange som vil kalle meg Tesla fan-boy, selv om jeg har I-Pace som hovedbil).

Ta det heller som konstruktiv kritikk. Det som har blitt tatt opp i denne tråden er en filleting, viktig for noen ytterst få. Jeg har akkurat samme problemet med I-Pacen vår, men lever fint med den allikevel. Det er mye bra med etron, jeg skjønner at mange kjøper og har kjøpt den, og snart kommer det en ny utgave som er mye bedre :)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA