Hvis man har uoppnåelige krav, så burde man regne litt på det, og finne fram til en løsning man kan leve med.
Små-/mellomstore biler får du med opptil i overkant av 60kwt.
Disse bilene har bare ett gir, og i høy fart får du høyt forbruk. Spesielt i vått vær.
På blanda småkjøring om vinteren kommer jeg ca 5km/kwt. Høy fart har jeg ikke så mye erfaring med, men jeg prøvde en gang kanskje 120km/t i vått vær, og da kom jeg 4km/kwt eller mindre, men det var engangstilfellet på kort strekning, så jeg har ikke tilstrekkelig målegrunnlag.
Kjører du 40 mil hardt i dårlig vær, er det mulig du vil forbruke 100kwt med en mellomstor bil. Det er litt ekstreme tall, og det er vanskelig å forutse forbruket til andre bilister.
Med en større bil, kan du ha 50% større forbruk, og kanskje 50% større batteri enn du har med mellomstor bil.
Det er mulig Model 3 har fornuftig forbruk med sin silisium-inverter.
I høye hastigheter er det mulig det kan være en fordel med dual drive, for å få ulike utvekslinger, men jeg har ikke noen data på det.