Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe brukt Tesla Model 3?

Startet av chaos, tirsdag 14. desember 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

chaos

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en brukt Tesla Model 3 og ser de begynner på 350 000 for 2019 modellen med ca 50k på telleren nå så det virker jo som et godt kjøp.

Jeg ønsker i utgangspunktet AWD Long Range utgaven. Vi kjører mellom 10-15k hvert år.

Vi er en familie på 4 med barn på 6 og 8 år så Model Y er jo å foretrekke men da må man fort opp et par hundre tusen.

Så spørsmålet mitt blir jo om dette er et godt kjøp med tanke på hva man får og eventuelle utgifter som vil komme på denne modellen i løpet av 4-5 år?




filtvet

Sikkert en grei bil brukt, men når en først skal bruke ca.400.000 hvorfor ikke heller gå for en helt ny med 2 ekstra år garanti?

Kunne jeg fått en brukt for 200-250´hadde jeg vurdert det.

geear

Sitat fra: filtvet på tirsdag 14. desember 2021, klokken 14:38
Sikkert en grei bil brukt, men når en først skal bruke ca.400.000 hvorfor ikke heller gå for en helt ny med 2 ekstra år garanti?

Kunne jeg fått en brukt for 200-250´hadde jeg vurdert det.
Det er da litt forskjell på de 350 han snakker om, og Finn er gjerne inkl. Vinterhjul, mens en ny Long range AWD koster 450 + 15k i omkostninger + 20-25k i vinterhjul. 485-490 er langt unna 350, og 400 for den skyld.

Selvfølgelig verdt å merke seg at ny Model 3 uten noen videre betegnelse nå går omtrent like langt som en gammel LR, men den har fortsatt ikke AWD.

Hadde selv ikke vært redd en brukt 3-er. Det har vært MYE mindre feil, og ikke minst evinnelige gjengangere, på 3 enn på X og S.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA