Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

iX M60 (3. januar 2022)

Startet av JorgenM, tirsdag 14. desember 2021, klokken 00:01

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Hallgrim86 på søndag 20. februar 2022, klokken 12:21
Å sammenligne effektiviteten til en økonomisk familiebil til 50% av summen blir noe søkt. Vi sammenligner ikke Avensis med M5 heller. Om påstanden er at Tesla er mer effektiv (enn iX) sjekket jeg hva X har gjort i div tester - og det stemte ikke.
Tja, er nesten like rart å sammenligne X med iX som å sammenligne iX med Y. X er faktisk større enn iX. Ellers er vel WLTP forbruk ganske likt på X som iX.

Skal men sammenligne forbruk mellom to biler må man enten bruke standarder (WLTP / EPA), eller så må de i det minste være kjørt samtidig samme strekning. Men som man ser av NAF testen er det ganske vanskelig. Ellers vet vi fint lite om WLTP på nye X.

EPA for iX50 med 20" er 244Wh/km, TMX er 200Wh/km. Men EPA er nok ikke den beste testen for å sammenligne mellom biler, siden fabrikanter kan justere rekkevidde / forbruk ifht testet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 26. juni 2022, klokken 03:42
Ganske imponerende test av iXM60 av Autogefuel:
Ikke værst det der nei, men ristende bakhjul
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jalla

Sitat fra: turfsurf på søndag 26. juni 2022, klokken 17:07
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 26. juni 2022, klokken 03:42
Ganske imponerende test av iXM60 av Autogefuel:
Ikke værst det der nei, men ristende bakhjul
Er det egentlig noe problem? Launch control er allerede en unødvendig egenskap på en slik bil, og da spiller vel litt ekstra krydder som en launch shaker ingen rolle.

turfsurf

Sitat fra: Jalla på søndag 26. juni 2022, klokken 21:22
Er det egentlig noe problem? Launch control er allerede en unødvendig egenskap på en slik bil, og da spiller vel litt ekstra krydder som en launch shaker ingen rolle.
Nei, absolutt ikke noe problem, bare litt tåpelig. På linje med fake motorlyd.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Akk ja...det blir en nedtur å «bare» kjøre iX50 nå. Kaster jo bort 0,8 sekunder av livet før vi er oppe i 100. Men forhåpentligvis sparer vi inn mer på redusert forbruk som gir kortere ladetid, så totalt går vi nok solid i pluss likevel 🤣

dundun

Livet er mer enn rekkevidde og ladetid.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA