Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rust på bremseskiver?

Startet av Elbil er bedre enn sex, søndag 16. januar 2022, klokken 21:58

« forrige - neste »

Elbil er bedre enn sex

Det behøves ikke å lade til 100 % for å slite bort rust på skivene.
Bare kjør som normalt uansett SOC, og brems med venstrefoten uten å slippe 'gasspedalen'. Da bremser bilen med skivene, uten regenerering.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

Elmo

Jeg syns det er useriøst og på grensen til farlig å anbefale folk å trå på bremsen og "gassen" samtidig  >:(
Jeg antar du henvender deg til uerfarne elbilister og det gjør om mulig saken enda verre. Fossibilister er jo vant til å bruke venstrefoten til clutch og hvis man begynner å bruke den på bremsen så kan det lett føre til utilsiktet bråbremsing.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elbil er bedre enn sex

...ingen biler bak (som det alltid skal være når en skal fjerne rust)........ nedoverbakke..... trykke inn bremsepedalen og samtidig holder gasspedalen.... bilen bremser med klossene samtidig bilen kutter strømmen begge veier til/fra motor....

Om -du- ikke skjønner at det ikke er snakk om bråbremsing, og heller ikke skjønner at det SELVSAGT ikke er snakk om høy fart...... Vel...... andre bruker vel hodet mer enn deg, får en håpe.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA