Lys i girspak som indikerer R,N og D?

Startet av hELgenen, fredag 10. desember 2021, klokken 18:34

« forrige - neste »

hELgenen

Bare undrer..når man setter bilen i R, N eller D så lyser disse bokstavene ikke opp for å indikere hva man har valgt på feltene R,N,D som er rett bak selve girspaken.

I alle fall er det slik på bilen jeg kjører nå. Skal det være slik? Stusset nemlig over dette da jeg hadde forventet at valgt modus skulle lyse...

Selvfølgelig indikeres det rett i selve displayet,men når jeg beveger spaken så
Hadde jeg funnet det naturlig at R, N eller D ble indikert der..ved spaken

Samme med P knappen..den lyser heller ikke når man trykker på den i bilen jeg har her nå.
.

rowu98ab

Det stemmer, det lyser ikke opp om man velger R, N, D eller P. Dette på en 22-modell. Hadde vært greit å se det der, ja og ikke bare i displayet. 
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

hELgenen

Sitat fra: rowu98ab på lørdag 11. desember 2021, klokken 16:42
Det stemmer, det lyser ikke opp om man velger R, N, D eller P. Dette på en 22-modell. Hadde vært greit å se det der, ja og ikke bare i displayet.

Ok takker for svar. Da er det vel ikke noe å tenke på videre,men litt uvant/ulogisk er det jo...Polestar om dere leser dette..fiks det

Oddaa

Sånn mener jeg at det er/ har vært på mine Volvoer også. XC90, 60 og 40. Har aldri savnet det, synes jo tydelig på førerskjermen.

(Om jeg skulle ønske meg lys et sted så er det i lysbryteren, som de av en eller annen grunn flyttet til rattspaken da SPA-bilene kom. Det har jeg savnet mange ganger.)

Sent from my iPhone using Tapatalk
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA