Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.44.5

Startet av Motorwatt, fredag 10. desember 2021, klokken 06:42

« forrige - neste »

elhansen

Noen som opplever problemer med denne oppdateringen? kom melding om at den var klar til installasjon, men evt vente litt hvis noen har utfrodringer?

Motorwatt

Er vel aldri feilfrie, men har hatt den en stund, og den er "ok".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: snakkesalig på fredag 10. desember 2021, klokken 07:16
Ingenting yaw-dropping der altså.
Denne blir fin hvis vi bytter I-Pace med TMY:

"Driver Profile settings such as seat, mirror and steering wheel positions can now synchronize across supported vehicles owned by the same Tesla Account. To enable for a particular profile, tap the Profile icon from the status bar > Driver Profile Settings > Vehicle Sync (Beta)."
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ampera

Fikk denne igår ble da oppdatert med to ting:
Lås bare opp førerdør
Førerprofiler.

Lucifer-

Jeg opplever at varmeappratet oppfører seg mye bedre etter denne oppdateringen. Men nå er vel ikke dette anerkjent som et "offisielt" problem at Tesla sentralt, og da vil de vel heller ikke innrømme at de har utbedret det heller.

Parabuthus

Sitat fra: Lucifer- på fredag 17. desember 2021, klokken 10:43
Jeg opplever at varmeappratet oppfører seg mye bedre etter denne oppdateringen. Men nå er vel ikke dette anerkjent som et "offisielt" problem at Tesla sentralt, og da vil de vel heller ikke innrømme at de har utbedret det heller.

Fikk denne på sms i dag som annerkjenner at det har vært et problem og at 2021.44.5 skal fikse dette:

Hi Jan,

I reviewed your case and it looks an issue with low suction pressure form the compressor.

The Improvement for low suction pressure cutout is available in firmware 2021.44.5
which is the one that you have installed on your car now.

Please report back if issues continue. For now we can cancel the repair visit as is not needed.

Thanks, Nikolaos.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

AlexØ

Sitat fra: turfsurf på torsdag 16. desember 2021, klokken 11:21
Sitat fra: snakkesalig på fredag 10. desember 2021, klokken 07:16
Ingenting yaw-dropping der altså.
Denne blir fin hvis vi bytter I-Pace med TMY:

"Driver Profile settings such as seat, mirror and steering wheel positions can now synchronize across supported vehicles owned by the same Tesla Account. To enable for a particular profile, tap the Profile icon from the status bar > Driver Profile Settings > Vehicle Sync (Beta)."
Hvordan går det å bruke samme instillinger mellom en Model3 og en ModelX? er ikke det vestentlyg forskjeld i hvilken stilling og speil instillingere man må ha da?

Og gjelder det bare biler man eier? så min onkel som har en M3P kan ikke få bruke hans egene instillingere i min M3LR?

turfsurf

Sitat fra: AlexØ på fredag 17. desember 2021, klokken 19:04
Hvordan går det å bruke samme instillinger mellom en Model3 og en ModelX? er ikke det vestentlyg forskjeld i hvilken stilling og speil instillingere man må ha da?

Og gjelder det bare biler man eier? så min onkel som har en M3P kan ikke få bruke hans egene instillingere i min M3LR?
Fysiske innstillinger blir nok vanskelig å synke, men preferanser vil jo gå fint. Er ganske mange av de.

Tipper det kan synke mellom biler man har tilgang til via appen, ikke kun biler man eier.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

fayelund

2021.44.6 dukka opp her i dag,er nok bare en bugfiks
Bestilt e-Golf september 2014

MuskElBil

2021.44.6 installert hjå meg også i dag, men har ikkje vært ute å kjørt etterpå.
Release notes nevner Supercharging Improvements Certain Batteries og Cabin Camera data sharing for refresh S/X utover release notes for 2021.44.5.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Autowinder

TMY stuck på 2021.35.102 i 58 timer her, wifi av og på flere ganger, dyp reset og alt uten hell. Meldt inn service så får vi se om noen kan ta reset OTA.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Klykken

Sitat fra: MuskElBil på lørdag 18. desember 2021, klokken 18:33
2021.44.6 installert hjå meg også i dag, men har ikkje vært ute å kjørt etterpå.
Release notes nevner Supercharging Improvements Certain Batteries og Cabin Camera data sharing for refresh S/X utover release notes for 2021.44.5.
Tipper dette gjelder MIC Y, da disse har hatt litt laber kurve og topphastighet mot det som var "lovet" på sidene til Tesla.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Kom ikke de forbedringene på 40.6 eller hva det nå var? Eller har det kommet enda en oppgradering på ladehastigheten på LG-batteriene nå?

Kim-

Kanskje det bare annonseres nå
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

turfsurf

Fikk testet litt hurtiglading på Ionity i går med denne versjonen. Skal si at det har blitt forbedringer på ladefarten på LG batteriet.

Startet på litt over 180kW (får vel ikke så mye mere på Ionity), droppet under 100kW på 55%. Ladet 56kWh på 31 minutter. Dvs 80% av SoC på 31 minutt vinterstid. Ladet fra 5-85%. Da er det og sannsynligvis mere fart å hente på SuC v3.

Ladet på Ionity siden prisen der var under det halve av SuC (1,71 vs 3,90). Må si forskjellene i ladeopplevelse var sånn ca 10 sekund ekstra for å sveipe kortet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA