Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.44.5

Startet av Motorwatt, fredag 10. desember 2021, klokken 06:42

« forrige - neste »

Motorwatt

Software version 2021.44.5 is currently downloading to xxxx

Så langt kom denne oppdateringen..
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Vision autopark for older Model S/X (not tegra based though)
refresh s/x rear climate zone control from touchscreen
model 3/y: Unlock only the driver door when approaching the vehicle by tapping Controls > Locks > Driver Door Unlock Mode
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Etter en bunch med feilmeldinger så kom den til slutt inn.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

MuskElBil

Fikk også denne på morgenkvisten i dag.
Release notes på min, kun minor fixes.
Tenkte å slå ihjel litt tid med en kabal på ferja på veg til jobb, men den gang ei.
Ser ut til at play knappen er borte på alle spilla.
Får prøve en reboot etter jobb. Ellers kommer det kanskje en bugfix om noen dager.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

JorEl

Er selvfølgelig med jeg også karer  ;) , men det var jo ikke så mye spennende...men kanskje det er en SWoppdatering som legger til rette for den neste store SW-julepresangen..God Jul
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

#5
Mistet GPS/Navigasjon og AP/TACC. Forsøkt 4 reset. No dice.... Skjermen viser at bilen er hjemme til tross for at både jeg og bilen er 32 kilometer hjemmefra.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jlan

#6
Sitat fra: Motorwatt på fredag 10. desember 2021, klokken 10:12
Mistet GPS/Navigasjon og AP/TACC.
Jeg hadde samme feil i sommer. Tesla SC reparasjonsbeskrivelse:
"Found that the connector for the GPS antenna was not properly seated. Seated the connector. 12V reset."

Men hvis det skjedde etter softwareoppgradering så er det vel lite sannsynlig at det er connectoren. 12V reset kan kanskje være noe, men jeg er litt usikker på om det er noe man bør gjøre selv.

Et annet tips (som ikke fungerte for meg) er å midlertidig velge en annen hjulstørrelse i menyen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

xerxes

betyr dette at de med HW3 og MCU2 (samt FSD) nå har vision autopark?

I så fall veldig spennende å se hvordan dette blir!

Etter hva jeg forstår så betyr det at autopark vil bruke kamera (muligens i tillegg til ultralyd/sonar) og kan parkere ut fra parkeringsplasslinjene.

Per i dag funker det jo bare å parkere mellom to biler, og selv om det fungerer greit nok er det litt ekkelt å vite at bilen er blind og orienterer seg som en flaggermus. Klarer ikke helt stole på bilen når den rygger noen cm inntil andre biler (med altfor stor fart, bråbremser når den er 5 cm inntil). I tillegg vet man jo aldri om bilen får med seg «utstikk» fra biler som den rygger inntil.

Blir sikkert mer nøyaktig på å stoppe riktig sted også når den rygger bakover (har opplevd den rygger over kantsteinen bak).

Håper vision park rulles ut nå og at den forbedres kontinuerlig fremover, dette er en potensiell game changer.

Litt kjipt at ryggekameraet på min model 3 grøter seg til med eksos-slaps etter 10 minutters kjøring nå om dagen, men på sommeren funker det helt greit utenom i sidelengs regn. Håper model 3 snart aktiverer kabinkamera som en backup/supplerende ryggekamera (blir som at kameraet ser det samme vi ser i bakspeilet), det er jo genialt for å kompensere litt for at ryggekameraet er tildekket. Bør også hjelpe mye på sikkerheten på motorvei å kunne se biler rett bak. Så lenge tesla er åpne på hvordan det brukes og tar privatliv på alvor har jeg ikke noe problem med at de aktiverer kabinkameraet, så lenge det gir vesentlig bedre funksjon/sikkerhet.

Anyway, gleder meg til å få testet ut vision auto park! :D

Motorwatt

#8
Denne viser  Vision Autopark. Vanskelig å se hvite streker ute med 15 cm snø. Må finne et parkeringshus litt senere.

https://www.youtube.com/watch?v=1MXZ-xp53bQ
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

model3pw

Sitat fra: MuskElBil på fredag 10. desember 2021, klokken 09:35
Fikk også denne på morgenkvisten i dag.
Release notes på min, kun minor fixes.
Tenkte å slå ihjel litt tid med en kabal på ferja på veg til jobb, men den gang ei.
Ser ut til at play knappen er borte på alle spilla.
Får prøve en reboot etter jobb. Ellers kommer det kanskje en bugfix om noen dager.

Det kom en liten ekstra spilloppdatering (bug fix) rett etter 2021.44.5 på min.

kodax

Rart hvis Tesla ikke tar med i Release Notes hva en bil hadde fått hvis bilen hadde hatt FSD. Det er jo potensielt bra reklame.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Forøvrig kom det noen førerprofiloppdateringer med 2021.44.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Klykken

Opplever at musikkanlegget nå starter på MAX VOLUM en gang i blant. Skremte livskiten av (meg og) min 2 år gamle datter 😬🤪
Gjelder model Y.

Hvis man har satt musikken på pause starter den avspilling igjen når man aetter bilen i park.. noen ganger. 🤷‍♂️
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Apache

Skjedde noe snodig på min bil
Sto at jeg fikk 44.5 men når oppdateringen var ferdig så sto det 44.3. og det var en ny oppdatering som ventet på nedlasting med en gang. Det var 44.5.
Men den oppdateringen var det ikke noe innstallasjpn på når ferdig nedlasted.
Dette skjedde med jeg kjørte bilen.
Da jeg stoppet og sjekka informasjon om software så var det 44.5
Jeg gikk ifra 40.x

model3pw

Ja, det var en liten "Game patch" uten restart som nedlasting nr to.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA