Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisøkning VW ID4 GTX

Startet av ENTO, onsdag 18. mai 2022, klokken 19:05

« forrige - neste »

ENTO

Ser grunnpris inkl. lev. omk. på denne modellen er på 489.500, - nå fra 12.mai ! Sist jeg så grunnpris var den ca. 475.000,- og ca 456.600,- rett etter nyttår. Ja her går det oppover !!

Dieselgubben

Ja, 3 prosent på bil og 1 prosent på ekstrautstyr

El-inor

Stemmer det at prisen for tilhengerfeste har økt fra 9 200,- da jeg bestilte til nå 17 500,-? Eller er det en annen type hengerfeste?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

ENTO

Iflg prisliste hos VW er prisen for fabrikkmontert hengerfeste kr. 9.600,-  Har du sett noe annet så er det pris ettermontert i Norge.

El-inor

#4
Sitat fra: ENTO på onsdag 18. mai 2022, klokken 21:09
Iflg prisliste hos VW er prisen for fabrikkmontert hengerfeste kr. 9.600,-  Har du sett noe annet så er det pris ettermontert i Norge.

Jeg leser det på den prislisten som ligger ute datert 12.05.22.

UTVENDIG UTSTYR
ID.4 GTX
Kundepris
Volkswagen svingbart tilhengerfeste inkl montering (Forventet levering 1.halvår 2022) O 17 500*
Priser på tilbehør gjelder ved kjøp og fakturering sammen med ny bil. Hvis utstyret kjøpes i etterkant vil 25% mva påløpe.

Edit - ja, ser nå at hengerfestet er priset til kr 9 600,- når man "bygger bilen" i systemet for det.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

ihaal

Logisk å øke prisene når ventelisten er så lang. Men kommer det moms på toppen kan GTX snart bli en rimelig dyr bil. Krysser man av for alt og skal ha vinterdekk på toppen lander man på ca 630 nå. Med 25p moms over 500 blir det ca 660 totalt.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Trond.m

#6
Sitat fra: ihaal på onsdag 18. mai 2022, klokken 23:34
Logisk å øke prisene når ventelisten er så lang. Men kommer det moms på toppen kan GTX snart bli en rimelig dyr bil. Krysser man av for alt og skal ha vinterdekk på toppen lander man på ca 630 nå. Med 25p moms over 500 blir det ca 660 totalt.
Det er nok ikke lang venteliste som er årsak til prisstigning. Jeg tror heller det er omvendt. Skal du få kunder til å vente et år på en ny bil, må prisen være attraktiv i markedet. Det er brukte biler og leverandører med kort leveringstid som lett kan øke prisene. Nå har Euro gått opp betydelig de siste mnd, samtidig som produksjonskostnadene har stedet kraftig. 660 for en id.4 er (for) mye, men de færreste velger fell fullspec. i4.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA