Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilen min lekker væske!

Startet av allebrukernavneropptatt, onsdag 08. desember 2021, klokken 20:24

« forrige - neste »

allebrukernavneropptatt

Hardere opplevd det? Det ser ikke ut til å være hverken spylervæske eller bremsevæske, men det kan være kjølevæske til batteriet. Man kan tydeligvis ikke sjekke nivået for dette selv på firehjulstrekkere? Det kommer ingen feilmelding i bilen. Kan jeg kjøre med den eller må det sjekkes først? Hva skjer om væskenivået blir for lavt?

Jambo

Sikkert på at det ikke bare er kondensvannet fra AC? Nokså vanlig at det drypper under bilen, i så fall er det rent vann.

allebrukernavneropptatt

#2
Nei, jeg er ikke sikker på noe, men det er absolutt verdt å håpe på at det er ukomplisert og ufarlig. Rent vann ville vel også fryse, her er ganske kaldt og snøen har ikke tint på bilen. Det ser ut til å være litt blåaktig væske. Kan ikke kjenne noe lukt, men det er jo kuldegrader som kan dempe lukt litt også.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

allebrukernavneropptatt

Det så jo litt ut som samme flekken...

Muffinman

Ganske vanlig at en treveisventil får lekkasje på disse. Ville nesten tippet at det er den.

allebrukernavneropptatt

Sitat fra: Muffinman på onsdag 08. desember 2021, klokken 22:32
Ganske vanlig at en treveisventil får lekkasje på disse. Ville nesten tippet at det er den.
Kan det fikses selv eller må den på verksted?

E_S

Sitat fra: allebrukernavneropptatt på torsdag 09. desember 2021, klokken 04:30
Sitat fra: Muffinman på onsdag 08. desember 2021, klokken 22:32
Ganske vanlig at en treveisventil får lekkasje på disse. Ville nesten tippet at det er den.
Kan det fikses selv eller må den på verksted?

I utgangspunktet ganske grei å fikse selv om man kan å skru litt, men på den annen side heller ikke spesielt dyr å få den byttet.
:)

allebrukernavneropptatt

Sitat fra: E_S på torsdag 09. desember 2021, klokken 06:58
Sitat fra: allebrukernavneropptatt på torsdag 09. desember 2021, klokken 04:30
Sitat fra: Muffinman på onsdag 08. desember 2021, klokken 22:32
Ganske vanlig at en treveisventil får lekkasje på disse. Ville nesten tippet at det er den.
Kan det fikses selv eller må den på verksted?

I utgangspunktet ganske grei å fikse selv om man kan å skru litt, men på den annen side heller ikke spesielt dyr å få den byttet.

Da blir det likegodt en tur på verksted :+1:

BMW850

Dette er mest sannsynlig 3- eller 4-veisventilen på kjølevæska. Ett problem som mange har opplevd.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA