Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kompensasjon fra Hyundai - dekker ikke abonnementskostnader?

Startet av Vidar_S, onsdag 08. desember 2021, klokken 16:21

« forrige - neste »

Vidar_S

Da var første faktura mottatt fra ChargeMyHyundai der jeg etter mottatte "gavekort" tegnet abonnement på Ionity-pakken og ellers valgte gratispakke i bunn.

Jeg ser at de har trukket faktisk lading mot kompensasjonen vi ble gitt mens månedsabonnementet på Ionity-pakken virker å bli fakturert på tilhørende kredittkort. Sånn sett ingen krise, men det er noe litt annet enn hva jeg fikk forståelse av etter (det jeg i etterkant ser var) et litt unnvikende svar fra "Natalie" hos CMH-support.

Er dette samme opplevelse andre har eller er det andre som også har fått ført abonnementskostnadene mot kompensasjonsbeløpet man har til gode?

En annen ting er at de har lagt tysk mva (19%) på nevnte ionity-pakke, men ettersom jeg kommer positivt ut av den dealen velger jeg å ikke fokusere like mye på det.

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Vidar_S

Ah.. Trodde jeg hadde lest alt der, men da er det noget man har oversett. Takker

JEG

Hvor/hvordan fikk dere disse kodenen? Fikk SMS registrerte batteribytte og sverket til 90 %, men kan ikke huske å ha sett kodene....?

TB

Det kom en sms som viste til en nettside.
Kodene registrere en så inne på Charge my Hyundai websiden.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

goggo

Sitat fra: JEG på torsdag 23. desember 2021, klokken 18:33
Hvor/hvordan fikk dere disse kodenen? Fikk SMS registrerte batteribytte og sverket til 90 %, men kan ikke huske å ha sett kodene....?
Hvis du trykket på linken i SMS-en og bekreftet på ære og samvittighet at du kun skulle lade til 90% så skal du ha fått tilsendt de kodene. De fleste av oss fikk vel koder for 1500 kroner.

mvh
hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

JEG

Gjorde det, men  tenkte ikke over det mer. Kom det i post, mail eller ny sms?

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

JEG

Takk, fant den nå. Dessverre varer den ca 6 mnd fra den løses inn, dvs til 24.6 for meg. Og- jeg trengte den fra 25. og non uker frem :D

TB

For vi som registerte i oktober varer de til april.  :)

Om Hyundai kommer til å utvide varigheten gjenstår å se.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Jflex4

Jeg fikk nettopp sms med koden i dag, jeg prøvde å registrere meg på en ChargeMyHyundai-konto, men den nekter å godta både Paypal og bankkortet mitt, jeg legger dem inn, legger inn alle passordene som trengs og det går rett tilbake til denne skjermen.
Noen som har erfaring med dette?
Forstår jeg det riktig at jeg må bruke denne koden innen en eller annen dato?
Hvilke abonnementskostnader er knyttet til kontoen? Jeg valgte gratiskontoen slik at det så vidt jeg forstår ikke burde være noen ekstra kostnader bortsett fra selve ladingen?

Vidar_S

Sitat fra: Jflex4 på tirsdag 18. januar 2022, klokken 17:57
Jeg fikk nettopp sms med koden i dag, jeg prøvde å registrere meg på en ChargeMyHyundai-konto, men den nekter å godta både Paypal og bankkortet mitt, jeg legger dem inn, legger inn alle passordene som trengs og det går rett tilbake til denne skjermen.
Noen som har erfaring med dette?
Forstår jeg det riktig at jeg må bruke denne koden innen en eller annen dato?
Hvilke abonnementskostnader er knyttet til kontoen? Jeg valgte gratiskontoen slik at det så vidt jeg forstår ikke burde være noen ekstra kostnader bortsett fra selve ladingen?

Har ikke selv opplevd noen feilmeldinger ved opprettelse av konto, så kan ikke hjelpe der dessverre. Om du gir kundeservicen hos dem noen dager så får du svar. Regner med du har testet å legge inn kredittkort?

Har hørt om folk som har lagt inn koden på Chargemyhyundai flere måneder etter de mottok den, så sånn sett har man det ikke travelt. Når man først har lagt inn koden på sin konto vil man imidlertid måtte bruke beløpet i løpet av de neste 6 månedene.

Anbefaler gratisabonnementet som du har valgt. Abonnementskostnad dekkes (per i dag) ikke av denne type verdikupong så det vil bli trukket fra tilknyttet kredittkort.

Jflex4

Fant ut hva problemen var - Firefox liker ikke den nettside for en eller annet grunn, brukte chrome også då funker det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA