Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Can bus jording Nissan ENV200

Startet av Goodrun, søndag 17. april 2022, klokken 00:08

« forrige - neste »

Goodrun

Bil gikk i snail mode før full stopp. Lading abrytes etter kort tid. Nissan Consult rapporterer P3180, P318E og U1000. Dette skal visstnok være feilkoder for CAN-busen til hovedbatteriet. Kan være dårlig jording til CAN-busen. Spørsmålet mitt er hvor er disse jordingspunktene?
2003 Saxo Electrique, Nicad. Nordre Frogn Nesoddlandet.

kaiat

Begynn med å sjekke 12V-batteriet. Dette kan lage mye rare feilkoder om det er dårlig. Jeg er litt usikker, men lurer på om det er slik at et dårlig 12V-batteri kan gi ladetrøbbel også. Jeg har uansett opplevd at en gammel feilkode kan få ladingen til å avbrytes på min Leaf. Måtte fjerne den med LeafSpy, så virket det igjen. Du kan ha et problem med ombordladeren også, men begynn med det enkle først.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA