Lastebiler virker som en gjenganger for utfordring med automatikk.
Klassikeren er lastebil over bakketopp hvor du blender førerhuset før bilen ser frontlysene, men om de blinker på deg er det garantert fordi de blendes og da kan det være matrix funksjonen ikke evner å maskere ut lastebilen korrekt.
Må teste litt mer, men jeg klarer ikke slå av automatikk med spaken på rattet. Om jeg skyver den fra meg bytter den fra fjernlys auto (matrix) til fjernlys fast påslått. Drar jeg den mot meg blinker bilen med fjernlysene.
Eneste måten for meg å slå av matrix er å trykke på auto nede på panelet til venstre. Men der blingsa jeg ene gangen jeg trykket og klarte å slå av alt lys, så det er ikke ideelt.
Bør være slik at om jeg dytter spaken fremover så deaktiveres fjernlys helt når bilen i sw er satt til auto fjernlys uansett?
Første langtur for vår del blir førstkommende helg, så da vil jeg få litt mer erfaring med matrix i GTX, men det ble publisert en video her på forumet nylig som skulle vise hvor bra matrix fungerte og hvordan den jobber. I den videoen kan du tydelig se at matrix lyser både mot bil foran og mot møtende bil, så det var jo egentlig en demonstrasjon av hvor dårlig det fungerer og ikke hvor bra. Forhåpentligvis fungerer det mye bedre enn den videoen indikerte.