Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeluke lukker altfor fort?

Startet av tgmachine, tirsdag 07. desember 2021, klokken 09:50

« forrige - neste »

tgmachine

Har en Model 3 LR 2019 modell. Noen som har merket at etter 2021.40 at ladeluken lukker seg med en gang når man trekker ut kabelen, nesten så den treffer ladekabelen. Litt for fort synes jeg. Andre som har opplevd det?

-tgmachine

hanjan

Jepp, ble slik hos meg også etter at jeg la inn siste software


Sent fra min SM-F711B via Tapatalk


Chris Neumann Ruud

Samme her, skvatt nesten de første gangene
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

jlan

Det er nok for å redusere mulighet for fuktighet og is. Disse kontaktene peker jo oppover, så vann må dreneres i bunnen av hver kavitet. Da skal en helst ikke ha for mye sørpe inni der.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Syklist

Blir dog vanskeligere å tørke kontakten med papir eller ei fille før den stenger.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

tgmachine

Ringte med Tesla nå, de mente jeg burde ta en soft-reset av bilen og så slå den helt av. Hvis ikke mente de det kunne være en feil som service måtte se på.

Ladelokket fryser jo ikke på 2 sekunder, det var mye bedre før når det gikk 5-6 sekunder før den lukket. Så ser ikke helt hensikten med å lukke den så raskt. Må finnes en mellomting liksom.

-tgmachine

jlan

Sitat fra: Syklist på tirsdag 07. desember 2021, klokken 11:43
Blir dog vanskeligere å tørke kontakten med papir eller ei fille før den stenger.
Det er jo bare å trykke lett på den, så åpner den igjen. Men fuktigheten renner jo helt inn i bunnen av hver utsparing på grunn av vinkelen, så det hjelper ikke så mye å tørke med en fille. Det er dreneringsåpninger innerst, men de er ganske små, så de kan gå tett under ekstreme forhold.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Handyman

Jeg liker at luka lukker umiddelbart. Har flere ganger holdt på å huke tak i luka med jakke/bag ol. når jeg går forbi før den har lukket seg. Kjipt om man skulle knekke den ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Klykken

Har TWC og trykker på utløserknappen og napper ut kabærn. Stenger samtidig som jeg napper ut og ikke når jeg trykker på knappen, mener jeg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

model3pw

Skjer ikke på min. Har siste 40.6 og oppfører seg som alltid.

Tom

Lukker deg veldig raskt her og.. 2019 LR

Rolf Gjerdsjø

Fikk ny ladeluke på onsdag og oppdaget brått det samme på min. Men nå gikk jeg fra en som ikke ville lukke seg i det hele tatt da, så ikke rart det ble en brå overgang.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Husstein

Min ladeluke gjør også dette etter siste oppdatering (2021.40.6).

Den lukker seg så fort at kabelen må dras ut bestemt uten å nøle, ellers blir det krasj og noe går vel i stykker.

Hideyowife

Samme på vår. Fryktelig irriterende siden vi har gummibeskyttelse mot vann nå på vintern. Legger seg rett ned på den, så må man opp med bildøra å åpne manuelt. Får ikke åpnet fra APP for den bruker fort 1 til 2 minutter på å oppdaget at luka ikke ligger felt helt ned... Håper vi kan få option til at den ikke lukkes før man går fra bilen. Nå ble det mer knot... Rakk akkurat å få på plass gummidekselet før oppdatering, not anymore
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

jlan

Er det ikke bare å holde den igjen? Tåler den å stoppes halvveis lukket, så tåler den vel også å bli holdt igjen helt åpen.

Men jeg tror ikke det skal være noen gummibeskyttelse inni der. Det er drenering innerst i hullet for hver pinne. Hvis en tetter til ytterst, så kan en få en pipette-effekt, slik at vann ikke dreneres ut.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA